11 طرح عشایری کوهرنگ از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اجرا می‌شود


11 طرح عشایری کوهرنگ از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اجرا می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت زیرساختهای مناطق عشایری گفت: 11 طرح عشایری شهرستان کوهرنگ از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اجرایی می‌شود.

یحیی حسین‌پور روز سه‌شنبه در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده شهرستان کوهرنگ گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده این شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار برای اجرای طرح‌هایی در زمینه‌های مرمت و بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری، پل‌سازی و ایستگاه‌های پمپاژ آب هزینه خواهد شد.

حسین‌پور تصریح کرد: تخصیص اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به طرح‌های عشایری شهرستان کوهرنگ خدمات قابل توجهی به جامعه عشایری این شهرستان ارائه می‌دهد.

فرماندار کوهرنگ نیز گفت: عشایر در اقتصاد کشور و چهارمحال و بختیاری نقش و جایگاه ویژه و قابل توجهی همراه با توقعات ناچیز دارند.

هوشنگ مصطفوی تاکید کرد: توجه به خدمات جاده‌ای، بهداشتی و آموزشی عشایر شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار برنامه‌های اولویت‌دار مسوولان مرتبط قرار گیرد.

وی یادآور شد: ارتقای وضعیت بهداشت بانوان مناطق عشایری و تامین دارو و مواد غذایی مورد نیاز برای پرورش فرزندان سالم در جامعه ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال ۱۳۸۷ جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار ییلاقی و ۶ هزار و ۳۲ خانوار قشلاقی است.

عشایر چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و ۲۵درصد پروتیین استان و ۱۰ درصد گوشت کشور را تامین می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایری کشور بعد از فارس است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی