کرونا در قم؛ عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح انجام شد


کرونا در قم؛ عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح انجام شد

قم - ایرنا - رزمایش حضرت علی ابن ابیطالب (ع) روز پنج شنبه با هدف اجرای عملیات ضد عفونی معابر عمومی شهر قم توسط قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا و مشارکت نیروی زمینی ارتش، سپاه، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط انجام شد.

فرمانده این رزمایش در حاشیه برگزاری آن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین دستور فرماندهی کل ارتش مقرر شد از امروز رزمایش فوق را در قالب از بین بردن ویروس منحوس کرونا در شهرستان قم برگزار کنیم.

امیر سرتیپ دوم محسن عسگری بیان داشت: در این رزمایش ۵۰ دستگاه خودرو به کار گرفته شده که ۲۵ تا ۳۰ دستگاه آن متعلق به ارتش و بقیه نیز برای ارگان ها و سازمان های قم است.

سرتیپ عسگری همچنین مردم یاری و کمک‌ رسانی به مردم را جز وظایف ذاتی ارتش و نیروهای مسلح کشور عنوان کرد، و یادآور شد: پس از حضور همه جانبه در حوادث و بلایایی مانند زلزله سال ۹۶ کرمانشاه و سیل اوایل سال جاری در استان های گلستان، فارس، لرستان و خوزستان اکنون نیز در موضوع سم زدایی از سطح شهر قم حضوری فعال داریم، و قول می دهیم این معضل را با همکاری مسئولان به پایان برسانیم و خیال مردم را آسوده کنیم.

وی همچنین توصیه کرد: مردم در خلوت کردن مسیر عبور خودروهایی که این عملیات را انجام می دهند، همکاری لازم را داشته باشند، تا کار به شیوه بهتری انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در گفت و گو با ایرنا، خاطر نشان کرد: طرح ضد عفونی کردن شهر قم با همکاری نیروهای ارتش، سپاه، شهرداری و آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی از روزهای قبل آغاز شده و امروز با مشخص شدن مسیرها از سوی مرکز بهداشت استان، به صورت منسجم تر و برنامه ریزی شده تری در حال انجام است.

محسن اوروجی گفت: طی روزهای آینده نیز بر اساس نقشه راه تعیین شده توسط مسئولان بهداشتی استان ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران قم در پایان تاکید کرد: مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری اجتناب کنند و فقط برای کار ضروری از خانه و محل زندگی خود خارج شوند، تا بواسطه مقابله جدی با ویروس کرونا کاهش روز افزون مبتلایان به این بیماری را شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا،‌ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشبه درگفت و گویی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، گفت: در استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

علی اِبرازه با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قم براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبود یافته هم ترخیص می‌شوند.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)