نهالی که غرس نشد


نهالی که غرس نشد

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بمناسبت 15اسفند روز درختکاری به یک برنامه کاشت نهال در منطقه ده برآفتاب این استان دعوت شده بود ،به علت آنچه که شلوغی جمعیت و راه اندازی کاروان خودرویی در این شرایط حساس بروز شیوع کرونا نامید، به نشانه اعتراض بدون غرس نهالی برنامه را ترک کرد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل اعتراض ، انتقاد و ترک محل مورد نظر برای کاشت نهال را شلوغی و ازدحام بیش از حد جمعیت و همچنین راه انداختن خودروهای اداری در این مسیر آن هم در این شرایط حساس بروز و شیوع روزافزون کرونا عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اتفاقا به مدیران مربوطه و معاون عمرانی استانداری خواسته بودم که با توجه به شیوع بیماری کرونا و خطر انتقال آن و همچنین ضرورت سلامت مردم این کار در ساده ترین و خلوت ترین شرایط ممکن انجام شود.

کلانتری اظهار امیدواری کرد که این اقدام امروز نشانه ای برای نهادینه شدن انضباط کاری، نظم بخشی و انجام بهتر و با تدبیر امور و همچنین مسئولیت پذیری و تعهد بیش از پیش مدیران و مسئولان اجرایی شود.
وی تصریح کرد: دلیل این کار به معنای نشان دادن اقتدار و یا بی احترامی به شان یک مدیر نیست ، بلکه برای احساس مسئولیت و دغدغه مندی بیشتر نسبت به یکی از موضوعات جدی کشور و نظام یعنی فرهنگ سازی و نهادینه کردن بهداشت فردی و عمومی در راستای جلوگیری از شیوع و بروز ویروس کرونا بوده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور امروز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

وی همچنین تاکیده کرد که شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود.

درخانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، لغو هرگونه تجمع در کنار رعایت نکات بهداشت فردی، تنها راههای کنترل بیماری کووید_۱۹ در هفته های آتی خواهد بود.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان ووهان چین شیوع یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز