هشتگ به شیراز و فارس نیایید


هشتگ به شیراز و فارس نیایید

گسترش بیماری کووید 19، مسئولان بهداشتی را برآن داشت که بر لزوم اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدی در سفرهای بین شهری تاکید کنند؛ اگرچه این تاکیدات کمتر از حد شعار و توصیه عبور کرده و هنوز هم مبادی ورودی و خروجی شهرها، خصوصا در مناطق با آلودگی بیشتر، باز است.

طی یک هفته اخیر و با تداوم روند رو به افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس، ابتدا شهروندان اقدام به راه‌اندازی کمپین‌هایی با هدف توصیه به ماندن در خانه کردند و در گام بعدی خواستار ممانعت مسئولان از ورود سایر هموطنان از دیگر استان‌ها به فارس شدند؛ موضوعی که طی روزهای اخیر به یک مطالبه جدی از سوی مردمی تبدیل شده که از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، درخواست‌های خود برای ایجاد محدودیت و اعمال ممنوعیت ورود به فارس و شیراز را خطاب به مسئولان اعلام کرده‌اند.

مردم استان فارس و خصوصا شهر شیراز با تاکید براینکه هنوز هم مهربانی و میهمان نوازی را در ذات خود دارند و به این ویژگی مباهات کرده و آن را هماره در همه شئون رعایت می‌کنند، در این روزها، با هدف حفظ سلامت اقشار مختلف، به هموطنانشان اعلام می‌کنند که امکان پذیرایی از آنان را ندارند.

درخواست نمایندگان مجلس برای کنترل جدی سفرها به مقصد فارس و شیراز

بهرام پارسایی، فرج‌الله رجبی، مسعود رضایی و علی اکبری؛ نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان هم طی نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده است بر لزوم ماندن در خانه و سفرنکردن در این بازه زمانی خاص برای ممانعت از گسترش سریع‌تر بیماری و عبور از بحران پیش آمده تاکید کرده‌اند.

این نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نامه یاد شده، ضمن قدردانی از اهتمام فداکارانه پزشکان و پرستاران ایران، به ویژه از جامعه بهداشت و درمان استان فارس که برای حفظ سلامت مردم مسؤلانه در تلاش شبانه روزی هستند تا این مصیبت فراگیر را مدیریت نمایند، تاکید کرده‌اند که این گروه نباید در میدان عمل تنها بمانند.

چهار نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، در این نامه کوتاه نمایندگان شیراز خطاب به عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس خاطرنشان کرده‌اند: تعطیلات در پیش است و به روال معمول گردشگران به سمت فارس سرازیر خواهند شد. زمان برای نجات استان بسیار اندک است و سلامت مردم در خطر. قبل از آنکه منحنی ابتلا به ویروس کرونا همانند استان‌های شمالی و اصفهان شدت پیدا کند، استان را قرنطینه کنید. به جز مشاغلی که خدمات عمومی ارائه می دهند مانند نانوایی‎ها، درمانگاه‎ها، داروخانه‎ها و... ناگزیر باید همه تعطیل شده، سختگیرانه پایش و کنترل شوند و کماکان از مردم دعوت به همکاری شده و از طریق صدا و سیما بر ماندن در خانه تاکید شود.

نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در نامه خود تاکید کرده‌اند: اقدام ‌سریع شورای تامین استان و در شهرستان‌ها با مسؤلیت فرمانداران و الزام به همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج برای کنترل ورود و خروج در همه مبادی، اجتناب ناپذیر است و هیچ غفلتی از سوی هیچ کس توجیه پذیر نیست.

آنها در پایان این نامه اعلام کرده‌اند که با درک اهمیت موضوع تاکید دارند که سلامت جامعه و شهروندان بر هر امری ترجیح دارد و آماده همکاری در تمام مراحل هستند.

درخواست عضو شورای شیراز، از استاندار فارس

عضو شورای شهر شیراز نیز در پیامی خطاب به استاندار فارس خواستار اعمال و اجرای سیاست‌هایی برای ممانعت از ورود مسافران به شیراز شد.

سید احمدرضا دستغیب در این نامه با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی در مقابله و پیشگری از ابتلا به کووید ۱۹، کمبود وسایل بهداشتی را از مهمترین مسائل این روزها دانسته است.

او با ابراز تاسف از افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در شیراز، تاکید کرده است که بی توجهی به بهداشت فردی و عمومی و انجام ترددها و سفرهای غیرضروری و مواجهه مردم با یکدیگر، خطر ابتلا و انتشار بیماری را افزایش خواهد داد.

دستغیب خطاب به استاندار فارس درخواست کرده است: به عنوان نماینده اول مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر، از جنابعالی به عنوان نماینده ارشد دولت در استان فارس درخواست دارم که با تصمیم درست و قاطع و استفاده از تجارب دیگر کشورها در مهار و مبارزه با این ویروس منحوس، نسبت به قرنطینه کامل شهر شیراز، دستور عاجل صادر کنید و مانع از بروز یک فاجعه انسانی در این شهر شوید.

شهروندان شیرازی و ساکنان دیگر شهرهای استان پهناور فارس، با انتشار هشتگهایی در شبکه‌های اجتماعی، خواستار اهتمام جدی مسئولان برای بستن مبادی ورودی این خطه از ایران اسلامی شده‌اند و خطاب به هموطنان اعلام کرده‌اند که بعد از مهار کرونا، پذیرایی گرمی از میهمانان خود خواهند کرد؛ اما در این روزها، از استقبال مسافران و پذیرایی آنان و میهمان نوازی، معذور هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم