(تصاویر) تقاضای کمک زنان پناهجو


(تصاویر) تقاضای کمک زنان پناهجو

صدها پناهجوی زن حاضر در منطقه حائل گذرگاه مرزی پازارکوله ادیرنه ترکیه با یونان که قصد رسیدن به اروپا را دارند، به مناسبت روز جهانی زن (8 مارس) دست به اعتراض زده و شعار درها را باز کنید سر دادند.

گروهی از زنان پناهجو حاضر در منطقه حایل گذرگاه مرزی پازارکوله ادیرنه ترکیه که قصد رسیدن به اروپا را دارند، به مناسبت فرا رسیدن هشتم مارس؛ روز جهانی زن دست به اعتراض زده و شعار درها را باز کنید سر دادند.

به گزارش فرارو، این پناهجویان معترض همچنین پلاکاردهای درها را بازکنید، اروپا لطفا درها را باز کن، ، 8 مارس روز جهانی زن، به ما کمک کنید به زبان‌های ترکی، فارسی، انگلیسی، عربی و یونانی و مردان نیز پلاکارد از زنان و کودکان محافظت کنید حمل کردند.

پناهجویانی که به دلیل جنگ و ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی مجبور به ترک کشورهایشان و پناه یافتن در ترکیه شده‌اند برای دستیابی به زندگی بهتر در تلاش برای رسیدن به اروپا هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز روز گذشته در سخنانی به مناسبت روز جهانی زن در استانبول ترکیه با دعوت از یونان برای بازگشایی مرزهایش به منظور کاهش بار پناهندگان گفت: ما خواهان تقسیم بار پناهندگان هستیم و به دنبال شریکی می‌گردیم تا با ما در به دوش کشیدن این بار شریک شود.

وی تأکید کرد این پناهجویان، تنها عابرینی هستند که قصد دارند به دیگر کشور‌های اروپایی بروند و یونان باید در‌های خود را در برابر پناهجویان بگشاید تا آن‌ها به کشور‌های اروپایی بروند.

هزاران تن از این پناهجویان تلاش می‌کنند خود را از دریا و مرز زمینی به یونان برساندند. بیشتر آنان در آرزوی باز شدن درهای این کشور٬ در منطقه حایل پازارکوله-کاستانیس، در مرز ترکیه و یونان هستند. نیروهای امنیتی یونان با اتخاذ تدابیر امنیتی مانع ورود آنها می‌شوند.

نیروهای مرزی یونان برای متفرق کردن پناهجویانی که قصد عبور از مرز ترکیه به سمت اروپا را دارند، از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا و همچنین دستگاه‌های آب‌پاش آن هم در نیمه فصل زمستان، استفاده می‌کند. تصاویر زیادی از برخوردهای خشن مرزبانان یونانی با پناهجویان منتشر شده است. روز گذشته نیز تصاویری از پناهجویان نیمه عریان منتشر شد که لباس و اموال آنها توسط مرزبانان گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه