شبهه کرونایی؛ آیا با درمان کرونا دین در برابر علم زانو می زند؟!


شبهه کرونایی؛ آیا با درمان کرونا دین در برابر علم زانو می زند؟!

شفقنا-اگر زنده ماندیم، یادت باشد دین در برابر علم زانو زد! یادت باشد، خانه خدا را هم بستند. نمازشان را تعطیل کردند و دیگر ضریح‌شان شفا نمی‌دهد! یادت باشد که حتی اماکن مقدس‌شان را هم با الکل تمیز می‌کنند. به گزارش شفقنا جملات بالا مربوط به شبهات جدیدی است که  باورود ویروس کرونا ساخته شده بطوری که ویروسی علاوه بر […]

شبهه کرونایی؛ آیا با درمان کرونا دین در برابر علم زانو می زند؟!

شفقنا-اگر زنده ماندیم، یادت باشد دین در برابر علم زانو زد!
یادت باشد، خانه خدا را هم بستند. نمازشان را تعطیل کردند و دیگر ضریح‌شان شفا نمی‌دهد! یادت باشد که حتی اماکن مقدس‌شان را هم با الکل تمیز می‌کنند.

به گزارش شفقنا جملات بالا مربوط به شبهات جدیدی است که باورود ویروس کرونا ساخته شده بطوری که ویروسی علاوه بر کرونا بر قلب ها تاخته است.

پاسخ های زیر که انتخاب شفقنا ازبرخی پرسش وپاسخ های ایکس شبهه است رنگ این شبهات را در دلها کم رنگ و ویروس شبهه را سم زدایی میکند:

علم و دین:

کسی که می‌گوید: «دین مقابل علم زانو زد!» نه از معنا و مصادیق “دین” چیزی می‌داند و نه از معنا و مصادیق “علم”، چرا که در عمرش با این دو مقوله کاری نداشته است؛ لذا می‌تواند به راحتی سخنان جاهلانه به زبان آورد، انشاهای سبک و بی‌منطق بنویسد، شایعه‌سازی نماید، اهانت کند و …؛ چرا که این سخنان، نه نیازمند به دین حق است و نه علم می‌خواهد!

حالا در مقام پاسخ، می‌خواهید چه کنید؟ می‌خواهید چندین کتاب برای او شرح دهید که دین یعنی چه و علم یعنی چه؟! و چه تفاوتی بین علوم انسانی، جهان‌بینی و حشره‌شناسی وجود دارد؟!

در اسلام عزیز، خداشناسی، توحید، معادشناسی، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، دوست و دشمن‌شناسی، عالِم‌شناسی، جاهل و احمق شناسی … و بالاخره “إله شناسی”، و هم چنین “چه باید کردها و چه نباید کردها” که به آن حقوق یا احکام گفته می‌شود، همه عِلم است، چنان که فرمود: «فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ – پس بدان [علم داشته باش] که همانا هیچ إلهی به جز الله وجود ندارد / محمد صلوات الله علیه و آله، ۱۹»

عبادات، زیارت، شِفا و …

هیچ انسانی در این غالَم، بدون پرستش وجود ندارد، منتهی اگر کسی الله جلّ و جلاله را نپرستد، حتماً خدایان دروغین را عبادت می‌کند، اگر چه آن إله‌ی دروغین، هوای نفس خودش باشد. بت بیرونی را می‌توان شکست و نشان داد که خدا نبود، طاغوت را نیز می‌توان شکست داد تا معلوم شود خدا نیست، اما با “هوای نفس” و برای بنده‌ی هوای نفس، نمی‌شود کاری کرد:

«أَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَکُونُ عَلَیْهِ وَکِیلًا» (الفرقان، ۴۳)

ترجمه: آیا دیدى کسى را که هواى نفسش را معبود خود برگزیده است ؟! آیا تو مى‌توانى او را هدایت کنى (یا به دفاع از او برخیزى)؟!

از این‌رو، این بندگان هوای نفس، اصلاً نمی‌دانند که عبادت خدا یعنی چه؟! با دریوزگی از همه کس، هر چیزی می‌خواهند، اما نمی‌دانند که “دعا یا توسل” یعنی چه، و شرایطش چیست یا چه مقدار تأثیر دارد و برای کی؟ و هم چنین اصلاً نمی‌دانند که نه کسی به ضریحی توسل می‌کند و نه کسی از ضریحی انتظار برآوردن حاجات یا شِفا و بهبودی بیماران را دارد؟!

الکل:

چون احکام بلد نیستند و فقط می‌خواهند مسخره کنند؛ نمی‌دانند که “الکل صنعتی” از اول پاک بود [مگر آن که ذاتاً مایه و مست کننده باش]، نه این که اکنون پاک شده باشد. وانگهی نجس هم باشد، کفر نیست. خون داخل رگ‌ها نیز اگر بیرون بزند، نجس می‌باشد. حرم‌ها نیز ممکن است روزی چندبار نجس شوند، آب می‌کشند و پاک می‌شود.

تعطیلی نماز:

تعطیل کردن تجمعات، به معنای تعطیل کردن نماز نمی‌باشد. نماز همیشه واجب است و به هیچ وجهی تعطیل نمی‌شود. حتی اگر کسی دیگر اختیاری از خود نداشته باشد [بیمار، بیهوش یا حبس باشد] نیز نماز برایش تعطیل نمی‌شود، بلکه نمازش قضا می‌شود.

بستن خانه خدا:

آن موقعی که باز بود، می‌گفتند: «چرا باید به حج و عمره برویم، باید به جایش گرسنه سیر کنیم = جهان‌بینی شکمی»؛ اکنون می‌گویند: «خانه‌ی خدا را هم که بستند!».

بگویید: قلب شما خانه‌ی خدا بود و هست که هیچ‌گاه درش باز نشد، مگر برای چیدن “بت‌ها”. لذا چون از یک سو عقل و خِردی در کار نیست و علم نیز ندارید و از سویی دیگر لجاج و عناد بر قلب شما چیره شده، نمی‌دانید که “عمره” مستحب است و حفظ سلامتی و جان “واجب”. اگر چه آل سعود ، به فکر حج، عمره، واجب و مستحب مردم نیست و چه بسا اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند و یا برای برداشتن فشار اذهان عمومی، مجبور شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا