تماشای تصاویر طبیعت، راهکاری مناسب در کاهش اضطراب


تماشای تصاویر طبیعت، راهکاری مناسب در کاهش اضطراب

محققان دریافتند، دیدن تصاویر طبیعت می‌تواند همانند تجربه واقعی را ایجاد کند و اضطراب را تسکین دهد.

به نقل از نیوز، طبیعت به‌عنوان عاملی مهم در کاهش اضطراب است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تصاویر هم می‌تواند نقش مهمی در کاهش اضطراب داشته باشد.

اختلالات اضطرابی، شایع‌ترین مسأله سلامت روان در ایالات‌متحده است و در سراسر جهان نیز مشکلی قابل بررسی است.

شواهد نشان می‌دهد که گذراندن زمان در طبیعت، چه برای ورزش و چه برای گذراندن اوقات فراغت، می‌تواند بر سلامت روان تأثیر داشته باشد و اضطراب و تنش را کاهش دهد، همچنین عاملی برای افزایش شادی و احساس نشاط شود.

بااین‌حال، همه افراد به دلیل محدودیت‌های جسمی یا جغرافیایی و یا شرایطی مانند این روزها، دسترسی یکسان به طبیعت ندارند.

تماشای تصاویر طبیعت، راهکاری مناسب در کاهش اضطراب

افزایش شیوع کرونا ویروس، منجر به محدود کردن تعاملات اجتماعی، کاهش سفر و سایر فعالیت‌ها شده است.

این مطالعه نشان داد که اگر تجربه دیدن طبیعت را از دست داده‌اید، استفاده از تصاویر طبیعت می‌تواند احساس اضطراب را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

این تصاویر می‌تواند یک تجربه واقعی برای افراد ایجاد کند و احساسات ایجادشده توسط ذهن، تقریبا به همان اندازه تجربه واقعی مؤثر باشد.

در این بررسی، محققان به شرکت‌کنندگان تصاویر شهری و تصاویر طبیعت را نشان دادند و کاهش میزان اضطراب آنان را موردسنجش قراردادند.

نتایج نشان داد که دیدن تصاویر طبیعت نسبت به تصاویر شهر، به میزان قابل‌توجهی در کاهش اضطراب مؤثر است. البته تصاویر شهری هم در کاهش اضطراب نقش دارد و تا حدودی اضطراب را کاهش می‌دهد.

تماشای تصاویر طبیعت، راهکاری مناسب در کاهش اضطراب

محققان اظهار کردند: نکته مهم در این بررسی این است که محیط‌های طبیعی، چه واقعی و چه ذهنی می‌توانند اضطراب را مدیریت کنند و افرادی که دسترسی به طبیعت واقعی ندارند هم می‌توانند برخی از مزایای آن را تجربه کنند و این تصاویر به‌عنوان ابزاری مفید برای کاهش اضطراب خواهد بود.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تماشای تصاویر باید هدفمند باشد، برای مثال، اگر هدف، کاهش اضطراب است، تصاویری را تماشا کنید که آرام‌بخش است.

مهمترین نکته اینجاست که تماشای تصاویر نامناسب می‌تواند به‌جای کاهش اضطراب، عاملی برای افزایش آن باشد. بنابراین، به نوع تصویری که برای تماشا انتخاب می‌کنید، توجه کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل