بایدن در ایالت کلیدی میشیگان پیروز شد /کرونا، ترامپ و بایدن را هم به جان هم انداخت


بایدن در ایالت کلیدی میشیگان پیروز شد /کرونا، ترامپ و بایدن را هم به جان هم انداخت

خبرگزاری آریا-معاون سابق باراک اوباما، با پیروزی در ایالت مهم میشیگان، شانس خود برای رقابت با ترامپ را در دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا افزایش داد.

بایدن در ایالت کلیدی میشیگان پیروز شد /کرونا، ترامپ و بایدن را هم به جان هم انداخت

خبرگزاری آریا-معاون سابق باراک اوباما، با پیروزی در ایالت مهم میشیگان، شانس خود برای رقابت با ترامپ را در دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، جو بایدن نامزد انتخابات 2020 آمریکا و کسی که در کارنامه حرفه‌ای خود عنوان معاونت سابق ریاست جمهوری این کشور را یدک می‌کشد؛ موفق شد در ادامه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، پیروزی در ایالت سرنوشت‌ساز میشیگان با 125 موکل انتخاباتی را از آن خود کند.
این پیروزی ضربه محکمی برای برنی سندرز رقیب سوسیالیست وی محسوب می‌شود که با صف‌آرایی همرزمان دموکراتش برای سلب عنوان نامزدی نهایی حزب، مواجه شده است.
بایدن در سه‌شنبه‌ای که گذشت، پیروزی در 2 ایالت میسوری و می‌سی‌سی‌پی را هم از آن خود کرد.
گفتنی است در رقابت 2016، سندرز پیروزی در رقابت مقدماتی میشیگان را از آن خود کرد بنابراین شکستی که امسال برای وی در این ایالت رقم خورد، بسیار سنگین تلقی می‌شود.
به این ترتیب، انتظار می‌رود بایدن که از سوی دونالد ترامپ، «خواب آلود» لقب گرفته؛ از بیشترین شانس برای رقابت با وی در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در نوامبر 2020 برگزار می‌شود؛ برخوردار باشد.


پیشتازی «جو بایدن» در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در میشیگان
نتایج نظرسنجی در حوزه های رأی گیری ایالت میشیگان از پیشتازی «جو بایدن» بر «برنی سندرز» در رقابتهای مقدماتی حزب دموکرات حکایت می کند.
به گزارش راشاتودی، نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در حوزه‌های رأی گیری ایالت میشیگان نشان می‌دهد که «جو بایدن» در رقابتهای مقدماتی حزب دموکرات در این ایالت بر «برنی سندرز» برتری یافته است.
بدین ترتیب، موقعیت این معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد پیشتاز حزب دموکرات تا حد زیادی تثبیت شده است.
طبق نتایج این نظرسنجی، این نامزد پیشتاز با اختلافی اندک (52.1 درصد) بر برنی سندرز برتری یافته است.


کرونا در آمریکا؛ جو بایدن و برنی سندرز تجمع های انتخاباتی را لغو کردند

نامه نیوز نامه نیوز چهارشنبه 21 اسفند 1398 ساعت 7:56
دو رقیب رقابت های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تجمع های انتخاباتی خودشان را از بیم کرونا لغو کردند.
«جو بایدن» و برنی سندرز»، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تجمع های انتخاباتی را از بیم کرونا لغو کردند.
ابتدا «برنی سندرز» در بیانیه ای اعلام کرد تجمع انتخاباتی در شهر «کلیولند» را برگزار نخواهد کرد. سندرز در این بیانیه گفته بود که با توجه به هشدارهای مقام های ایالت «اوهایو» درباره شیوع کرونا این تصمیم را گرفته است.
«جو بایدن» که در حال حاضر از سوی بسیاری شانس اول کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات 2020 به شمار می رود هم سخنرانی اش در شهر کلیولند را لغو کرده است.
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا ساعاتی قبل تر گفت که در آمریکا مجموعاً 600 نفر به کرونا مبتلا شده و 26 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
وضعیت شیوع کرونا در آمریکا هر روز ابعاد گسترده ای پیدا می کند. ایالت نیویورک روز سه شنبه از ابتلای 31 نفر دیگر در این ایالت به ویروس کرونا خبر داد تا مجموع مبتلایان به این ویروس در این ایالت به 173 نفر برسد.
در همین راستا، فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که تمامی مدارس و موسسات آموزشی در منطقه نیو روشل به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.
گفتنی است که برنی سندرز در رقابتهای مقدماتی حزب دموکرات در سال 2016 توانست بر رقیب خود، «هیلاری کلینتون» پیروز شد، اما در انتخابات سراسری ماه نوامبر با اختلافی اندک نتیجه را به «دونالد ترامپ» واگذار کرد.
پیروزی جو بایدن به ویژه در ایالت «میشیگان» حائز اهمیت است زیرا نامزد پیروز از حمایت 125 «وکیل انتخاباتی» برخوردار خواهد بود.
شایان ذکر است که بایدن در رقابت‌های مهم موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» که نزدیک به ده روز پیش در 14 ایالت آمریکا برگزار شد، به پیروزی بزرگی دست یافت و توانست در 10 ایالت سندرز را شکست دهد.

کرونا، ترامپ و بایدن را هم به جان هم انداخت

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کنایه ای به توئیت ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پاسخ داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بازنشر توئیتی از یک نویسنده هوادار خود موجب واکنش رقیب خود یعنی جو بایدن شد.
در این توئیت که توسط چارلی کرک منتشر شده بود بر لزوم هر چه سریعتر ساخت دیوار مرزی با مکزیک تاکید شد. این نویسنده در این توئیت نوشت: ما بیشتر از هر زمان دیگری به ساخت دیوار مرزی نیاز داریم. وی با کنایه به چین ادامه داد: در حالی که چین در حال گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان است آمریکا در حال کنترل مرزهایش است. ترامپ این کار را انجام می دهد.
ترامپ نیز با حمایت از این پست در توئیتی نوشت: سریع تر انجام می شود؛ بیش از هر زمان دیگری به ساخت دیوار مرزی نیاز داریم.
اما در ادامه این توئیت با واکنش جوبایدن روبرو شد و با کنایه نوشت:یک دیوار نمی تواند مانع از شیوع ویروس شود، نژادپرستی جلوی ویروس را نخواهد گرفت.
در روزهای اخیر انتقادها نسبت به عملکرد دولت ترامپ برای مهار کرونا در آمریکا شدت گرفته است. مایک پنس معاون ترامپ نیز در روزهای اخیر از کمبود کیت های تشخیص کرونا در آمریکا خبر داده است.
دو تن از نمایندگان مجلس آمریکا که به تازگی با ترامپ تماس نزدیک داشته اند با تایید مظنون بودن به آلوده شدن به کرونا اعلام کردند که آنان تصمیم به خود قرنطینه شدن گرفته اند. (اینجا)
این موضوع با واکنش کاخ سفید نیز روبرو شد و استفانی گریشام سخنگوی آن روز دوشنبه گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تست کووید-19 نداده است، زیرا نه تماس طولانی مدت با بیماران مبتلا شده به کووید-19 داشته و نه هیچگونه علائمی دارد. وضعیت سلامت ترامپ عالی است و پزشک او از نزدیک مراقب اوست.

اعلام حمایت «اندرو ینگ» از بایدن در رقابت‌های انتخاباتی 2020
کارآفرین آمریکایی و نامزد پیشین دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در رقابت‌های انتخاباتی از معاون رئیس‌جمهوری سابق این کشور حمایت می‌کند.
به گزارش سی‌ان‌ان، «اندرو ینگ» کارآفرین آمریکایی و نامزد پیشین دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در رقابت‌های انتخاباتی از «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق این کشور حمایت می‌کند.
ینگ در نیمه نخست ماه گذشته میلادی از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کناره‌گیری کرد.








حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری