پویش دقیقه‌ای برای سلامتی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان


پویش دقیقه‌ای برای سلامتی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

سنندج - ایرنا - رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای پویش دقیقه‌ای برای سلامتی در راستای ترویج سلامت و آموزش تندرستی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

خلیل رنجبر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پویش در راستای تامین سلامت دانش‌آموزان و زمینه سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در ۳۵ مدرسه مجازی برای دانش آموزان دختر وپسر با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد، ‌ افزود: براین اساس در مدارس و مراکز مجازی به حدود ۶۰۰ دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستان ها و مناطق تابعه استان آموزش‌های یک دقیقه‌ای سلامت ارائه می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: تاکنون حدود ۴۰ ساعت کلیپ، فیلم و برنامه آموزشی به منظور تقویت و افزایش ظرفیت‌های تربیت بدنی و مهارت‌های حرکتی، سلامت جسم و روان دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس مجازی و کانال‌های ارتباطی با دانش آموزان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، گفت: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

رنجبر تاکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران