برخی صنوف غیرضروری ملایر اعلام تعطیلی کردند


برخی صنوف غیرضروری ملایر اعلام تعطیلی کردند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: برخی صنوف غیرضروری این شهرستان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع و مراجعه مردم، تعطیلی موقت خود را تا پایان سال اعلام کردند.

سعید کتابی روز جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در شهرستان ملایر اظهار داشت: صنف طلافروشان ملایر از آن دسته اصناف است که به صورت خودجوش آمادگی تعطیلی تا پایان سال را داده‌اند.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف این شهرستان نیز پیشنهادهای لازم برای کاهش ساعات کاری صنوف مختلف و یا تعطیلی برخی از صنوف غیر ضروری را به دبیرخانه ستاد ارایه کرده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: باید با همکاری و تعامل بیشتر، مکان‌هایی که تجمع افراد در آنها صورت می‌گیرد را مدیریت کنیم تا زنجیره شیوع بیماری کرونا قطع شود.

کتابی ریشه‌کنی این بیماری را نیازمند عزم جدی و همگانی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم و قرنطینه خانگی، به‌زودی شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری و به دستور فرماندار ویژه ملایر تمامی جلسات غیرضروری لغو شد، اما این ستاد به دلیل ضرورتی که در شرایط کنونی وجود دارد، باید به طور منظم و مستمر برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازدیدهای متعددی از نانوایی‌ها، مراکز تولیدی و مراکز عرضه خدمات صورت گرفت و تذکرات لازم برای رعایت بهداشت ارایه شده است.

کتابی گفت: شایعه تعطیلی برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت در ملایر به هیچ وجه صحت ندارد و همه جایگاه‌های عرضه سوخت در این شهرستان فعال است.

وی بیان کرد: تمامی مرخصی‌های مدیران، بخشداران و دهیاران تا زمانی که وضعیت به حالت عادی برگردد، لغو شده و باید تمام امکانات و ظرفیت شهرستان در اختیار ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: نیمی از زمان تلویزیون شهری ملایر به موضوع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم نسبت به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی در مقابله با این ویروس قرار داده شود.

کتابی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی ملایر نیز موظف هستند یک بنر با موضوع‌ تاثیرگذار و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه ویروس کرونا و خطر این بیماری در سطح شهرستان نصب کنند.

وی افزود: تاکسی‌های فعال در سطح شهر ملایر نیز موظف هستند تا زمان بهبودی اوضاع، از سوار کردن بیش از ۲ مسافر در صندلی‌های عقب تاکسی خودداری کنند.

کتابی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بسیار جدی است و مردم باید از سفرهای غیر ضروری، درون شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر نیز با اشاره به مصوبات جدید در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان مبنی‌ بر ممنوعیت قطع انشعابات آب، برق و گاز توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان ملایر هشدار داد.

سعید احمدی‌فر گفت: در صورت مشاهده حتی یک مورد قطعی آب، برق و گاز، اقدام به بازداشت افراد خاطی می‌کنیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گره‌گشایی ستاد تسهیل همدان از مشکلات سه واحد تولیدی و خدماتی