روزانه چهار هزار دست لباس بیمارستانی در خمین تولید می شود


روزانه چهار هزار دست لباس بیمارستانی در خمین تولید می شود

خمین - ایرنا - فرمانده بسیج ناحیه خمین گفت: روزانه چهار هزار دست لباس گان، جراحی و ایزوله در این شهرستان به منظور مقابله با شیوع کرونا و کمک به مدافعان سلامت تولید می‌شود.

سرهنگ پاسدار «محمد مهدی میرهادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: لباس‌های مخصوص بیمارستان از سوی یک کارگاه خانوادگی در روستای فرنق از توابع خمین با کمک اهالی این روستا تولید می‌شود.
وی ادامه داد: این کارگاه تولیدی لباس مورد نیاز بیمارستان‌های امام خمینی(ره) خمین، نمازی شیراز و رجایی تنکابن را تامین می‌کند.
فرمانده بسیج ناحیه خمین اظهار داشت: کارگاه تولید لباس بیمارستان در روستای فرنق کار برش، دوخت و کنترل را برعهده دارد و برخی پارچه‌های برش خورده به یک خیاطی در شهر برای دوخت ارسال می‌شود.
سرهنگ پاسدار میرهادی افزود: روزانه یک هزار عدد ماسک بهداشتی سه لایه و نخی با حمایت گروه‌های جهادی در این شهرستان تولید می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت ۵۰ نفر در کارگاه های تولید ماسک بیان کرد: بخشی دیگر از ماسک‌های تولید شده با قیمت تمام شده از سوی رده‌های سپاه در بین مردم شهرستان توزیع می‌شود.
فرمانده بسیج ناحیه خمین ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه و در بین عموم شهروندان توزیع شده است.
سرهنگ پاسدار میرهادی گفت: مقادیری از این مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم و حاشیه شهر به شکل رایگان توزیع شده و بخشی از آن نیز با قیمت تهیه و بسته‌بندی در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت خمین به‌طور خودجوش مغازه‌ها، معابر و خودپردازها در این شهرستان را ضدعفونی می کنند.
فرمانده بسیج ناحیه خمین افزود: آزمایشگاه درمانگاه شهید مصطفی خمینی این شهرستان به‌منظور آزمایش های اولیه تشخیص بیماری کرونا نظیر تب سنجی و کنترل اکسیژن خون فعال شده است.
سرهنگ پاسدار میرهادی با اشاره به اینکه ۹ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در این درمانگاه به بیماران خدمات ارایه می دهند، گفت: فعالیت بخش اورژانس و دندانپزشکی این مرکز درمانی ادامه دارد.
وی تاکید کرد: درمانگاه سپاه خمین آمادگی پشتیبانی و همکاری با دانشکده علوم پزشکی این شهرستان را نیاز دارد.
فرمانده بسیج ناحیه خمین افزود: ۲۵ هزار پیامک آموزش پیشگیری از بیماری کرونا از سوی بهداری سپاه شهرستان برای شهروندان ارسال شده است.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۱هزار و ۳۶۴ ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک‌هزار و ۲۸۹ مورد ابتلا مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.

سه هزار و ۵۲۴ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند و ۵۱۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟