آلفارومئو تولید کننده برخی از زیباترین خودروهای تاریخ بوده و ایده معرفی هایپرکاری مدرن توسط این برند خاطره ساز ایتالیایی آرزوی دور و دراز افراد زیادی بوده است.
آرسنی کوسترومین به عنوان یک طراح صنعتی زبردست دست به کار شده و این آرزو را به فرم 8C-R تازیو به واقعیت بدل کرده است. این طرح مطالعاتی یک سوپرکار متمرکز روی پرفورمنس است که البته میتواند در کلاس هایپرکارهای فیا نیز حضور یابد.
اما پیش از آنکه وارد جزئیات شویم باید کوسترومین را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. او طراح اسبق شرکتهای فولکسواگن، رنو و جنسیس بوده و همین چند وقت پیش نیز در پروژهی طراحی بدنهی کونیگ زگ جمرا حضور داشته است. البته مدیر پروژه دوست صمیمی کوسترومین یعنی ساشا سلیپانوف بوده است.
کوسترومین میگوید چند وقتی بوده که روی ایدهی معرفی هایپرکار آلفارومئو فکر میکرده اما هرگز وقت آزاد برای تکمیل آن را نداشته تا اینکه این اواخر توانسته طرح نهایی را منتشر کند. نتیجهی نهایی نیز از نظر ما بسیار جذاب است.
طراح خودرو در خلق آن از برخی ویژگیهای آلفارومئو دیسکو ولانت کلاسیک و برخی خودروهای مسابقهای سال 1953 استفاده کرده و طراحی نهایی هم واقعاً خارقالعاده است.
کوسترومین تصمیم گرفته از طراحی پیشرانه وسط استفاده کند و موقعیت رانندگی آن مشابه خودروهای فرمول 1 است. این خودرو کابینی کوچک و باریک داشته و پشت کابین نیز پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته است.
وقتی از جلو به خود نگاه کنید غیرممکن است طراحی سپر جلو را از یاد ببرید. تونلهای هوا پشت چرخ ها نیز مشابه استون مارتین والکری میباشد. همین تمرکز روی آئرودینامیک در بخش عقب هم دیده میشود جایی که دیفیوزری بزرگ وجود دارد. بال عقب بزرگ نیز جزو دیگر ویژگیهای خودرو میباشد. به این موارد باید ورودی هوای روی سقف و اگزوز اسپورت الهام گرفته از نمونههای بکار رفته در خودروهای فرمول 1 را اضافه کنیم.
اما نام خودرو ادای احترامی به تازیو نوولاری راننده ایتالیایی است که در زمینه موتورسواری و مسابقات خودرویی موفقیت زیادی به دست آورده و توانسته پیروز مسابقات لمانز 1933 باشد.