بیم مقامات صهیونیستی از ایتالیایی شدن اسرائیل و ناتوانی در مبارزه با کرونا


بیم مقامات صهیونیستی از ایتالیایی شدن اسرائیل و ناتوانی در مبارزه با کرونا

شفقنا- وزارت بهداشت رژیم اسرائیل اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اشغالی به بیش از 200 مورد رسیده است و برخی منابع داخلی این رژیم در خصوص ناتوانی سیستم بهداشتی اسرائیل برای مقابله با شدت یافتن شیوع بیماری هشدار شدید داده‌اند. به نوشته سرویس ترجمه شفقنا، وبگاه سما نیوز «ناحوم بارینگ» تحلیلگر ارشد سیاسی روزنامه […]

بیم مقامات صهیونیستی از ایتالیایی شدن اسرائیل و ناتوانی در مبارزه با کرونا

شفقنا- وزارت بهداشت رژیم اسرائیل اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اشغالی به بیش از ۲۰۰ مورد رسیده است و برخی منابع داخلی این رژیم در خصوص ناتوانی سیستم بهداشتی اسرائیل برای مقابله با شدت یافتن شیوع بیماری هشدار شدید داده‌اند.

به نوشته سرویس ترجمه شفقنا، وبگاه سما نیوز «ناحوم بارینگ» تحلیلگر ارشد سیاسی روزنامه «یدیعون احارانوت» در گزارشی به نقل از منابع رسانه‌ای و خبری اسرائیلی نوشته است که به علت ضعف سیستم بهداشتی در عرض دو هفته اسرائیل به شرایط ایتالیا که دومین میزان شیوع در جهان را دارد، خواهد رسید و سیستم بهداشتی فرو می‌پاشد.

به گفته وی بنابر عقیده محافل داخلی اسرائیل، این رژیم سال‌هاست که با بیماری‌های واگیردار و مزمن سر و کار دارد و دولت‌های گذشته در جهت آمادگی و تحصیص بودجه اقدامی نکرده‌اند؛ به خصوص در دولت نتانیاهو این موضوع بیش از دولت‌های گذشته است.

بنابراین گزارش، رسانه‌های اسرائیلی از اختلاف میان وزارت بهداشت و وزارت اقتصاد در خصوص نوع برخورد با شیوع بیماری کوید-۱۹ سخن می‌گویند. وزارت بهداشت از دولت خواسته است تا قوانین فوق‌العاده برای مبارزه با این ویروس برای مدت نامشخصی وضع گردد و در مقابل وزارت اقتصاد در جلسات پشت درهای بسته درباره اجرای قوانین فوق العاده و تأثیر آن بر روی اقتصاد هشدار داده و گفته است که این اقدام موجب توقف کامل تولید می‌شود و دولت توان تحمل این شرایط را حتی برای دوران کوتاه نیز ندارد؛ چه رسد به اینکه این وضعیت طولانی شود.

وبسایت اسرائیلی واللا نیز به نقل از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشته است که ارتش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده است و در حال بررسی راههای مقابله با آن در صورت بروز بحران و خارج شدن کنترل از دست وزارت بهداشت است. ارتش اسرائیل همچنین سه مرحله متفاوت از شیوه ویروس را در نظر گرفته و تلاش دارد برای هر کدام از آن‌ها برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

برخی منابع نیز نوشته‌اند که سازمان جاسوسی موساد نیز امکانات خود را برای مهار این ویروس در اختیار دولت قرار داده است.

تا کنون ۲۱۳ نیز در فلسطین اشغالی به بیماری کوید-۱۹ دچار شده‌اند و وزارت بهداشت اسرائیل تخمین زده است که بین ۲۰ الی ۳۰ هزار بیمار دیگر وجود دارد که هنوز شناسایی نشده‌اند.

این گزارش را در وبگاه سمانیوز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !