مردم امید خود را به خدا تقویت کنند/پرهیز از خواندن و نشر خبرهای کذب


مردم  امید خود را به خدا تقویت کنند/پرهیز از خواندن و نشر خبرهای کذب

حجت الاسلام نورالدینی با بیان این که مردم نباید در شرایط کرونا امید خود را به خدا از دست بدهند، گفت: طلاب و مبلغان نیز در این شرایط باید با دمیدن روح ایمان، توکل، توسل، تعهد وامید آسیب‌ها و پیامدهای این بحران را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام دکتر «روح الله نورالدینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به آیه «مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا وَمَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ» به تبیین شرایط موجود کشور در مبارزه با کرونا و لزوم حفظ امیدواری و دعا و استغفار پرداخت.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: بیماری کرونای جدید، امتحان بزرگ دیگری بر سر راه مردم کشور ما، بلکه همه‌ی انسان‌های جهان است، و هر یک از انسان‌ها با هر توان و موقعیتی، به‌نوعی در معرض این امتحان قرار دارند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی افرادی که از هر فرصتی برای سوء استفاده و رسیدن به مطامع دنیوی خود بهره می برند، ابراز داشت: در این شرایط همچنانکه برخی از این امتحان الهی سربلند بیرون می‌آیند، برخی مانند سوداگران و محتکران از هم‌اکنون، رفوزه‌ی این آزمونند.

حجت الاسلام نورالدینی با تقدیر از خدمات کادر درمانی و همچنین گروه های جهادی در خدمت رسانی به بیماران خاطرنشان ساخت: در این روزها شاهد حرکت‌های مومنانه‌ی بسیار خوبی بوده و هستیم و در ادامه نیز هریک از ما می‌توانیم سهم و نقش مثبتی در این آزمون الهی داشته باشیم.

وی با بیان این که مردم عزیز کشور نباید در این شرایط امید خود را به خداوند متعال از دست بدهند، گفت: طلاب و مبلغان نیز در این شرایط باید با دمیدن روح ایمان، توکل، توسل، تعهد، امید و اتحاد در میان آحاد جامعه، آسیب‌ها و پیامدهای این بحران را به حداقل برسانند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در پایان یادآور شد: به فرمان قرآن علاوه بر ایمان و عمل صالح، باید دیگران را به حق و صبر سفارش کنیم؛ پرهیز از خواندن و نشر خبرهای کذب و نیز شکیبایی، دو توصیه مهم در این شرایط است و تاریخ نسبت به واکنش خداباورانه، متوسلانه و عقلانی ما در مورد این پدیده، قضاوت خواهد کرد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟