کنترل کرونا در اردستان نیازمند همکاری و پشتیبانی مردم است


کنترل کرونا در اردستان نیازمند همکاری و پشتیبانی مردم است

کاشان- ایرنا- فرماندار اردستان گفت: دولت آنچه در توانش بود انجام داد و با همه توان در راستای پیشگیری و درمان بیماران فعالیت می‌کند اما به همکاری و پشتیبانی مردم نیاز است تا بتوان این بیماری را کنترل کرد.

حمیدرضا تاملی شامگاه سه‌شنبه در نشستی با روحانیون و هیات‌های مذهبی در فرمانداری اردستان تاکید کرد: روحانیون‌ و هیات‌های مذهبی می‌توانند با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم، مسوولان را یاری دهند و با توجه به اینکه بیشتر سالمندان دسترسی به فضای مجازی و رسانه‌ها ندارند، باید با مراجعه حضوری راهنمایی شوند.

وی افزود: در شرایط کنونی که کشور و از جمله اردستان با بیماری کرونا درگیر شده و با کمبود نیروی پرستاری و متخصص روبه‌رو است، باید تلاش کنیم نیروی موجود را حفظ کنیم.

فرماندار اردستان با اشاره پیش‌بینی محلی برای ایجاد نقاهتگاه بیان کرد: این مرکز در ۲ روز آینده راه‌اندازی می‌شود و بیمارانی که از بیمارستان ترخیص شوند، به مدت ۱۴ روز در این نقاهتگاه نگهداری و تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: هیچ گونه اعتبار دولتی برای این نقاهتگاه‌ پیش‌بینی نشده است و باید به صورت مردمی اداره و هزینه آن تامین شود که نیاز به همکاری اقشار مختلف دارد.

تاملی اضافه کرد: وقت آن رسیده است که مردم بسته‌های غذایی خشک را در اختیار آشپزخانه بیمارستان قرار دهند تا برای افرادی که در نقاهتگاه بسر می‌برند، غذای مورد نیاز تهیه شود.

وی همچنین گفت: شهرستان با توجه به سالمندی نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیتش در وضعیت قرمز قرار دارد و برخی افراد نیز از ترس برچسب کرونا در زمان مناسب به مرکزهای درمانی مراجعه نمی‌کنند و تنها وقتی به بیمارستان می‌روند که درمان بسیار مشکل می‌شود.

فرماندار اردستان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها هنوز به اوج شیوع بیماری نرسیدیم و تا ۱۵ فروردین برای رسیدن به آن زمان لازم است اما باید همگان همکاری کنند تا این بیماری مهار شود.

وی بیان کرد: نیاز به کمک مالی مردم‌ نیز وجود دارد که حسابی در این راستا افتتاح شد و تاکنون‌ افراد مختلف کمک‌های خود را به این حساب واریز کردند و اقلام مورد نیاز بیمارستان خریداری شد.

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان اردستان نیز در این نشست اظهارداشت: تا ظهر امروز ۶۵ مورد مشکوک در بیمارستان اردستان بستری شدند که از این میان ۲۶ مورد آزمایش افراد مثبت بوده، ۲۱ مورد هنوز جواب آزمایش اعلام‌نشده، ۱۸ مورد منفی است.

به گفته حسن ذبیحی، سه نفر از اردستانی‌های مبتلا زیر ۱۰ سال و ۲۰ نفر با بیش از ۷۰ سال بستری شدند و ۳۴ نفر نیز سابقه بیماری مزمن داشتند.

وی افزود: بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بسیار مهم و اثرگذار است و همه باید موضوع ویروس کرونا را جدی بگیرند و از افراط و تفریط در مصرف مواد ضدعفونی کننده خودداری کنند و موضوع غربالگری و رعایت دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان اردستان در ادامه هم تصریح کرد: از نظر نیروی انسانی با کمبود روبه‌رو هستیم‌ و به حضور جوانان بسیجی و جهادگر برای ورود به عرصه خدماتی در بیمارستان نیاز داریم.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۱۵۷ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که پنج هزار و ۳۸۹ نفر بهبود یافتند و ترخیص شدند اما ۹۸۸ نفر نیز فوت کردند که در این میان استان اصفهان میزبان نزدیک به هشت درصد از کل مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور بوده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز