وزنه‌برداری گزینشی المپیک با تایید IOC برگزار می‌شود


وزنه‌برداری گزینشی المپیک با تایید IOC  برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- در نشست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تغییراتی در سیستم انتخابی المپیک ایجاد شد و برای گزینشی هایی که لغو شدند تصمیم جدیدی اعلام می شود.

هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نشست فوق‌العاده‌ای را به صورت آنلاین در لوزان سوئیس برگزار کرد. در این نشست ۲ روزه تعدادی اقدامات اساسی تصویب شد که اولویت آن رفاه ورزشکاران، مسئولان و کارمندان بود.همچنین در این نشست اصلاحاتی در سیستم انتخابی المپیک به تصویب رسید.

«اورسلا پاپاندرئا» رییس موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد این نشست گفت: به دنبال توصیه‌های دریافت شده از سوی IOC، هیات اجرایی فدراسیون جهانی تصویب کرد که دوره کسب سهمیه تمدید نشود. اما با توجه به شرایط جدید تغییراتی در سیستم کسب سهمیه المپیک ایجاد شده که به محض تایید توسط IOC، به ورزشکاران و فدراسیون های عضو ابلاغ می شود.

در این نشست میزبانی مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ به یونان واگذار شد. همچنین سیستم کسب سهمیه برای بازیهای المپیک جوانان ۲۰۲۲ داکار هم به تصویب کرد که به زودی ابلاغ می شود.

در یک ماه گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا شماری از رقابت های گزینشی وزنه‌برداری لغو شده است. مسابقات قهرمانی آسیا با درجه طلایی و مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کلمبیا از این دست مسابقات بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی