تعطیلی بازار، سهم اصناف از مبارزه با کرونا


تعطیلی بازار، سهم اصناف از مبارزه با کرونا

مشهد-ایرنا- عضو هیات مدیره اتاق اصناف ایران گفت: در شرایط کنونی که کرونا در کشور شیوع یافته و تنها راه کنترل آن ماندن مردم در خانه و حذف اجتماعات است مهمترین سهم اصناف مختلف هم در مقابله با این بیماری، تعطیل کردن کسب و کارشان است.

محمود بنانژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فضای مقابله با کرونا پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی از جان و از زندگیشان گذشتند و اصناف نیز با وجود همه ضررهای که از تعطیلی اجباری متحمل می‌شدند در این شرایط دست کشیدن از کسب و کار برای حفظ سلامت جامعه را سرلوحه کار خود قرار دادند و سهم خود را ایفا کردند.

وی اضافه کرد: دو ماه پایانی سال و عید نوروز برای هر صاحب صنفی، دوره حیاتی برای رونق کسب و کار است و فرصتهای درآمدزایی در این روزها با کل سال برای صاحبان صنوف برابری می‌کند.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: تعطیلی اجباری یا کاهش ساعات فعالیت برای ترغیب مردم به ماندن در خانه و پیشگیری از شیوع کرونا، مستقیم یا غیرمستقیم آسیب جدی به اصناف وارد کرد.

بنانژاد افزود: هرچه قدر زمان درگیری کشور با کرونا بیشتر شود، ضرر بیشتر و وسیع تری به صنوف و کسب و کارهای کوچک وارد می‌شود لذا از خود گذشتگی صنوف در این ایام و تعطیلی مغازه‌ها باعث کاهش مدت زمان مقابله با کرونا خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتاق اصناف ایران گفت: بیشترین ضرر ناشی از کرونا در ایام پایانی سال به ترتیب متوجه تالارهای پذیرایی، هتل‌داران، عکاسی‌ها، قنادی‌ها و آرایشگران شده است.

بنانژاد افزود: با توجه به اینکه صاحبان صنوف ضرر را به جان خریده اند تا سلامت جامعه حفظ شود در این شرایط لازم است مردم دقت بیشتری کنند و در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه گذشته تا یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۷۵۹ نفر افزایش یافت.

همچنین طی این مدت سه هزار و ۹۷۱ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.

در این مدت تاکنون دو هزار و ۴۴۸ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده در این مدت ۷۶ تن بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه