حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟


مطلب حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ اینستاگرام از آن دسته شبکه‌های اجتماعی است که به‌راحتی کاربران را به خود معتاد می‌کند. در این مقاله به آموزش حذف اکانت اینستاگرام می‌پردازیم که شاید...

اینستاگرام از آن دسته شبکه‌های اجتماعی است که به‌راحتی کاربران را به خود معتاد می‌کند. در این مقاله به آموزش حذف اکانت اینستاگرام می‌پردازیم که شاید بتواند در ایجاد تعادل به شما کمک کند.

از خطرات امنیت اینستاگرام می‌ترسید؟ می‌خواهید شبکه‌های اجتماعی را برای مدتی کنار بگذارید؟ آیا فردی در اینستاگرام شما را آزار می‌دهد؟ یا اینکه کلا از این شبکه‌ی اشتراک گذاری عکس خسته شده‌اید؟ هر دلیلی که برای حذف اکانت اینستاگرام دارید، ما به شما کمک می‌کنیم. اما اگر هنوز کاملا از اینستاگرام خسته نیستید و فقط برای مدتی به استراحت احتیاج دارید، می‌توانید حساب کاربری خود را موقتا غیرفعال کنید.

ما در این مقاله به آموزش روش‌های حذف اکانت اینستاگرام برای همیشه، غیر فعال کردن موقت اکانت اینستاگرام و دوباره فعال کردن اکانت اینستاگرام می‌پردازیم. تاکنون در تکراتو مقالات مرتبط با این شبکه اجتماعی بسیار نوشته شده است؛ از بیشترین لایک و فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ و آموزش ساخت اکانت اینستاگرام،‌ آموزش لایو اینستاگرام و آموزش ساخت اکانت اینستاگرام گرفته تا راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام و آموزش رفع ریپورت اینستاگرام.

حذف اکانت اینستاگرام برای همیشه

قبل از حذف اکانت اینستاگرام باید یک نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید. دیلیت اکانت اینستاگرام به این معناست که اطلاعات پروفایل، عکس‌ها، ویدیو‌ها، لایک‌ها، کامنت‌ها و فالوورهای شما برای همیشه حذف خواهند شد.

برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام مراحل ساده‌ی زیر را انجام دهید:

۱. وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید

حذف اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن گوشی موبایل امکان‌پذیر نیست. برای این کار باید از طریق مرورگر گوشی یا دسکتاپ، به صفحه‌ی رسمی وب‌سایت instagram.com بروید.

حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟

۲. به صفحه‌ی حذف اکانت اینستاگرام بروید

بعد از اینکه از طریق وب‌سایت وارد حساب کاربری خود شدید، باید به صفحه‌ی حذف اکانت (Delete Your Account) بروید و دلیل خود برای دیلیت اکانت اینستاگرام را انتخاب کنید. برای این کار باید روی منوی Why are you deleting your account کلیک کرده و دلیل خود را انتخاب کنید.

حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟

۳. رمز عبور را وارد کرده و حذف اکانت اینستاگرام را نهایی کنید

بعد از اینکه یکی از دلیل‌های پاک کردن اکانت خود را انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود که یکبار دیگر هم رمز عبور خود را بزنید. با این کار تایید می‌کنید که بدون شک و برای همیشه می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید.

پس از وارد کردن رمز عبور، گزینه‌ی حذف نهایی ظاهر می‌شود. گزینه‌ی Permanently delete my account را انتخاب کنید. با این کلیک نهایی،‌ حساب کاربری شما همراه با تمام دوستان، محتواها و فالوورهای‌تان برای همیشه حذف خواهند شد.

حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟

به خاطر داشته باشید که اگر در آینده بخواهید به اینستاگرام برگردید، نمی‌توانید از همان نام کاربری یا username قبلی استفاده کنید. اینستاگرام نمی‌تواند حساب‌های کاربری یا اکانت‌های حذف شده را دوباره فعال کند.

با این اوصاف، اگر هنوز آماده نیستید که با تمامی اطلاعات خود خداحافظی کنید،‌ می‌توانید اکانت خود را موقتا غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام

در صورتی که آمادگی لازم برای حذف اکانت اینستاگرام را ندارید و فقط می‌خواهید مدتی از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید، می‌توانید اکانت خود را موقتا غیرفعال کنید. فقط کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

۱. وارد حساب کاربری شوید

با مرورگر گوشی یا دسکتاپ، وارد وب‌سایت instagram.com شوید. اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد که حساب کاربری خود را از طریق اپلیکیشن نصب شده در گوشی غیرفعال کنید.

حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟

۲. ویرایش پروفایل و غیرفعال کردن موقت

وارد صفحه‌ی پروفایل شوید و روی گزینه‌ی Edit Profile در قسمت بالای صفحه کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟

در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود، گزینه‌ی Temporarily disable my account (به معنی اکانت من را موقتا غیرفعال کن) را انتخاب کنید.

حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟

۳. رمز عبور و غیرفعال کردن اینستاگرام

در این مرحله باید دلیل خود برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام را وارد کنید. (عکس زیر)

به محض اینکه یکی از گزینه‌ها را به عنوان دلیل خود انتخاب کردید، قسمتی باز می‌شود که باید دوباره رمز عبور خود را برای تایید غیرفعال کردن اکانت وارد کنید.

حذف اکانت توییتر ؛ چگونگی دیلیت اکانت توییتر در موبایل و دسکتاپ

آموزش حذف اکانت واتس اپ ؛ چگونه حساب کاربری whatsapp را دیلیت کنیم

آموزش حذف اکانت اسنپ چت ؛ چگونه حساب کاربری اسنپ چت خود را پاک کنیم

سپس باید گزینه‌ی Temporarily Disable Account را بزنید. با انتخاب این قسمت، حساب کاربری، محتواها و فالوورهای شما پنهان می‌شوند؛ البته تا زمانی که اکانت خود را دوباره فعال کنید.

حذف اکانت اینستاگرام ؛ حساب کاربری اینستاگرام خود را چگونه پاک کنیم؟

آموزش فعال کردن اکانت اینستاگرام

در این قسمت به شما می‌گوییم اکانتی که موقتا غیرفعال کرده‌اید را چطور دوباره فعال کنید. برای این کار باید دوباره وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.

وارد وب‌سایت instagram.com شوید، نام کاربری (username) و رمز عبور (password) را بزنید تا تمام اطلاعات حساب شما بازیابی شود.

به همین سادگی می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را دوباره فعال کنید.

بیشتر بخوانید:‌

آموزش غیرفعال کردن دانلود خودکار در اندروید آموزش ساخت اپل آیدی بررسی اپلیکیشن پاپیتا آموزش کار با اپلیکیشن کوچ سرفینگ

منبع: learn.g2


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر کارت گرافیک غول‌پیکر RTX 4090 لنوو را ببینید