موتوجی‌پی قوانین هومولوگ خود را اجرایی کرد


موتوجی‌پی ایران – پس از لغو مسابقات اخیر موتوجی‌پی به دلیل شیوع ویروس کرونا، سرانجام موتوجی‌پی اعلام کرد که قوانین خود را مبنی بر توسعه انجین‌ها و مشخصه‌های آیرودینامیکی، رسماً اجرایی کرده است. کاری که می‌بایست پیش از مسابقه قطر انجام می‌گرفت. طبق قوانین فصل پیش، چهار تیم نخست یعنی هوندا، دوکاتی، سوزوکی و یاماها، می‌بایست پنجشنبه قبل از شروع...

موتوجی‌پی ایران – پس از لغو مسابقات اخیر موتوجی‌پی به دلیل شیوع ویروس کرونا، سرانجام موتوجی‌پی اعلام کرد که قوانین خود را مبنی بر توسعه انجین‌ها و مشخصه‌های آیرودینامیکی، رسماً اجرایی کرده است. کاری که می‌بایست پیش از مسابقه قطر انجام می‌گرفت.

طبق قوانین فصل پیش، چهار تیم نخست یعنی هوندا، دوکاتی، سوزوکی و یاماها، می‌بایست پنجشنبه قبل از شروع اولین مسابقه‌ فصل، انجین موتور خود را پلمپ کرده و دیگر تغییری در مشخصه های آیرودینامیکی موتور خود ایجاد نکنند. در مقابل، دیگر تیم ها مانند کی تی ام و آپریلیا نیز، ملزم به پلمپ انجین خود هستند اما همچنان فرصت تغییر در مشخصه‌های آیرودینامیکی موتور خود را خواهند داشت.

پس از لغو مسابقه قطر، اعمال این قانون صورت نگرفت و این فرصت برای تیم‌ها فراهم شد تا به دنبال رفع ضعف‌های موجود در موتور خود باشند و چندی پیش، تیم دوکاتی در این باره ابراز نارضایتی کرد و این اتفاق را به نفع رقبا و به ضرر تیم خود دانست. اما اعمال این قانون به پنجشنبه قبل از اولین مسابقه، یعنی مسابقه اسپانیا که قرار است در تاریخ 14 اردیبهشت برگزار شود، موکول نشد و موتوجی‌پی اعلام کرده است که تیم‌ها می‌بایست این قانون را در اولین زمان ممکن اجرا کنند.

موتوجی‌پی قوانین هومولوگ خود را اجرایی کردموتوجی‌پی قوانین هومولوگ خود را اجرایی کرد مارک مارکز – آمریکا

می‌توان گفت که اکثر تیم‌ها تغییرات لازم برای نسخه نهایی موتور خود را پیش از مسابقه قطر انجام داده بودند و آماده‌ اجرای قوانین بودند.

با اجرای این قانون گمان آن می‌رود که تیم هوندا، با توجه به مشکلات موتور RC213V 2020 در تست های پیش فصل، از پکیج آیرودینامیکی نسخه 2019 برای موتور خود استفاده کند.

البته اجرای این قوانین موتوجی‌پی، دوره‌ای خاموش برای فعالیت‌های این رشته ایجاد نکرده و همه تیم‌ها این اجازه را خواهند داشت تا در دیگر بخش‌های موتور خود که تناقضی با اصل این قانون و دیگر قوانین محدود کننده ندارد، به توسعه مشغول باشند.

ویراستار » انسیه صفری این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریز زیر چکمه های ارتش سرخ - جلد 2