بیمارستان موقت بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد افتتاح شد


بیمارستان موقت بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- بیمارستان موقت شهرستان مهاباد برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا به کرونا با حضور محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی امروز، جمعه به بهره‌برداری رسید.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد در آیین افتتاح این بیمارستان که رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، فرماندار، امام جمعه و شماری از خیّران این شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: این بیمارستان ۷۲ تختخوابی با همت و تلاش خیّران و هزینه ۱۰ میلیارد ریالی در محل سالن ۲ هزار نفری مهاباد راه‌اندازی شده‌است.

امیر بهزاد افزود: این بیمارستان که تجهیزات کامل بیمارستانی برای مراقبت احتمالی از بیماران مبتلا به کرونا را داراست، روز گذشته تحویل شبکه بهداشت و درمان مهاباد شد.

وی با قدردانی از مشارکت خیّران مهابادی در راه اندازی این بیمارستان اضافه کرد: در کنار این محل، پنج سوییت ویژه استراحت پزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز ایجاد و با امکانات و وسایل لازم تجهیز و آماده اقامت شده است.

بیمارستان موقت بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد افتتاح شد

وی اظهار امیدواری کرد که با ریشه‌کن شدن این بیماری هرگز نیازی به استفاده از این بیمارستان موقت در این شهرستان ایجاد نشود.

«بهزاد» گفت: خوشبختانه این شهرستان به خوبی از ظرفیت خیّران، نیکوکاران و واقفان در حوزه سلامت برخوردار بوده و این حضور و مشارکت آنان در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و هم اکنون در مبارزه با شیوع بیماری کرونا قابل تمجید است.

محممهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در سفر یکروزه خود به مهاباد از محل تهیه مواد ضدعفونی یکی از خیّران این شهرستان که به صورت رایگان اقدام به تهیه مواد ضدعفونی و توزیع آن در بین مردم می‌کند نیز بازدید کرد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان برای دومین بار در یک ماه اخیر، طی ۲۴ ساعت گذشته ثابت بوده و افزایش نیافته است؛ هم‌اکنون ۲۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ بیمار مبتلا و ۱۰ نفر مشکوک به کرونا بوده که در بخش ایزوله این بیمارستان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

تاکنون ۲ نفر شامل یک مرد ۹۶ ساله و یک مرد ۴۶ ساله از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد فوت کرده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۵۶۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۳ نفر فوت کرده‌اند؛ سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۱.۹ درصد است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واژه شناسی و فرهنگ نگاری در زبان فارسی