وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران


وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران

در اکتبر سال 2016 بود که شایعاتی درباره قطع تولید نسخه استیشن ایبیزا و مینی ون الحمرا به خاطر فروش پایین و هجوم شاسی بلندها به بازار منتشر شد. جدیدترین نسل سوپرمینی سئات در سال 2017 و فقط به‌صورت هاچبک عرضه شد و به نظر می‌رسد نیمی از آن خبرها درست بوده است. اتوکار می‌گوید … The post وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران appeared first on...

در اکتبر سال 2016 بود که شایعاتی درباره قطع تولید نسخه استیشن ایبیزا و مینی ون الحمرا به خاطر فروش پایین و هجوم شاسی بلندها به بازار منتشر شد. جدیدترین نسل سوپرمینی سئات در سال 2017 و فقط به‌صورت هاچبک عرضه شد و به نظر می‌رسد نیمی از آن خبرها درست بوده است. اتوکار می‌گوید مینی ون کهنه‌کار سئات هم تا چند روز دیگر با خط تولید خداحافظی خواهد کرد.

وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران

الحمرا در سال 1996 معرفی شد و تولید آن در کارخانه گروه فولکس‌واگن در پرتغال انجام می‌شود. علیرغم اینکه الحمرا حدود 25 سال است که در بازار حضور دارد اما تنها دو نسل از آن تولید شده است. نسل فعلی این خودرو در سال 2011 معرفی و طی سال‌های اخیر به‌روز شده تا بتواند در بین خیل عظیمی از مینی ون‌های بازار اروپا عملکرد خوبی داشته باشد.

وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران

سال 2019 سال بدی برای مینی ون سئات نبود زیرا فروش آن با افزایش 6.3 درصدی به 23700 دستگاه رسید. البته به نظر می‌رسد سئات اعتقاد دارد این میزان فروش برای ادامه تولید الحمرا کافی نیست. این برند اسپانیایی می‌داند افرادی که نیازمند یک خودروی هفت‌نفره هستند ترجیح می‌دهند شاسی‌بلند میان سایز تاراکو را انتخاب کنند. این خودرو اخیراً نیز با تریم جذاب‌تر FR و قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه شده است.

وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران

البته وضعیت فولکس‌واگن شاران هم خوب به نظر نمی‌رسد زیرا این خودرو دارای اشتراکات زیادی با الحمرا بوده و تولید آن در همان کارخانه گروه فولکس در پرتغال صورت می‌گیرد. ظاهراً این خودرو نیز به آخر خط رسیده و فروش آن تنها تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران

دیگر قربانی سبد محصولات مینی ون گروه فولکس‌واگن خودروی گلف اسپورت ون است که در هشتمین نسل تولید نمی‌شود. گفته می‌شود توران هم تولید نخواهد شد و این مدل جای خود را به خودروی کراس اوور مانند واریو اسپورت خواهد داد.

وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران

به عنوان خبر پایانی باید گفت فولکس‌واگن سال پیش مینی ون لوکس ویلوران را در چین عرضه کرده و این خودرو باید با لکسس LM و بیوک GL8 رقابت کند. این مینی ون بزرگ طول 5.3 متری داشته و دارای تجهیزات لوکس زیادی از جمله صندلی‌های اجرایی با استراحتگاه پای برقی و سیستم صوتی سطح بالا می‌باشد.

وداع با مینی ون سئات الحمرا و فولکس شاران

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خودروهای دیفرانسیل جلو با بهترین هندلینگ، از پژو 205 تا سیویک و لوتوس