مرکز مشاوره برای آسیب‌دیدگان کرونا در آران‌وبیدگل راه‌اندازی می‌شود


مرکز مشاوره برای آسیب‌دیدگان کرونا در آران‌وبیدگل راه‌اندازی می‌شود

کاشان- ایرنا- فرماندار آران‌وبیدگل گفت: مرکز روان‌شناسی و مشاوره غیرحضوری برای خانواده‌های آسیب دیده ناشی از ابتلا به کرونا در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیل بایبوردی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، به فرستاده شدن ابلاغی در این زمینه به اداره بهزیستی آران‌وبیدگل اشاره کرد و افزود: در این راستا ضروری است تا اداره بهزیستی شهرستان با راه‌اندازی و تشکیل گروهی از روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی به ‌صورت تلفنی و غیرحضوری، خانواده‌هایی را که درگیر آسیب‌های اجتماعی ناشی از عوارض بیماری کرونا هستند، راهنمایی و مشاوره کنند.

وی بیان کرد: مقابله با کرونا بیش از هر چیزی نیازمند امنیت روانی و آرامش عمومی است، انتشار ویروس و هراس اجتماعی و روانی ناشی از آن از یک سو و ماندن در خانه از سوی دیگر می‌تواند برخی از نشانه‌های خشونت خانوادگی را به همراه داشته باشد.

فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند موجی از اضطراب و ناامنی را در جامعه برای خانواده‌ها و کودکان تحمیل ‌کند که این امر در کنار ایجاد بیماری و درد جسمانی، بار روانی و اجتماعی را به خانواده‌ها و به‌ویژه کودکان تحمیل می‌کند که این مهم نیازمند مشاوره‌های روان‌شناسی برای خانواده‌های آسیب‌دیده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط حساس کرونایی در کشور و شهرستان آران‌وبیدگل، شهروندان با حفظ آرامش و ایجاد فعالیت‌های سرگرم کننده برای خود و خانواده و همچنین مشارکت فرزندان در بازی‌های فرح‌بخش، در کاهش استرس و ایجاد فضایی شاد کمک کنند.

بایبوردی، با اشاره به مدیریت بیماری کرونا در آران‌وبیدگل بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری، شاهد رشد مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مرکزهای درمانی این شهرستان بودیم که با تلاش‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان و همکاری مردم، به مرحله کنترل نزدیک شدیم اما احتمال دارد این مرحله تثبیت و کاهش مبتلایان بار دیگر بر اثر بی‌توجهی به اقدام‌های پیشگیرانه و خودمراقبتی از بین رفته و بر تعداد بیماران اضافه شود.

وی ادامه داد: شهروندان همچنان با ماندن در خانه و خودداری از خروج جز در موارد اضطراری، در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان آران‌وبیدگل همکاری کنند و بدانند در این شرایط، هیچ جایی امن‌تر از خانه نیست.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری