کرونا در کردستان/ شناسایی423 مورد مشکوک به کرونا در ایستگاه‌های غربالگری


کرونا در کردستان/ شناسایی423 مورد مشکوک به کرونا در ایستگاه‌های غربالگری

شفقنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از شناسایی 423 نفر از افراد مشکوک به ویروس کرونا در ایستگاه‌های غربالگری مستقر در مبادی ورودی استان خبر داد. محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح آخرین آمار طرح غربالگری پرداخت و اظهار داشت: از 22 اسفندماه سال گذشته نخستین روز اجرای این طرح تا عصر روز گذشته، 51 هزار و 720 […]

کرونا در کردستان/ شناسایی423 مورد مشکوک به کرونا در ایستگاه‌های غربالگری

شفقنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از شناسایی ۴۲۳ نفر از افراد مشکوک به ویروس کرونا در ایستگاه‌های غربالگری مستقر در مبادی ورودی استان خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح آخرین آمار طرح غربالگری پرداخت و اظهار داشت: از ۲۲ اسفندماه سال گذشته نخستین روز اجرای این طرح تا عصر روز گذشته، ۵۱ هزار و ۷۲۰ خودرو با ۱۳۰ هزار و ۶۷۰ نفر مسافر توسط جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در کردستان مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۴۲۳ نفر از این افراد دارای علائم کرونا بودند، افزود: پس از انجام تست‌های ویروس کرونا و غربالگری توسط نیروهای جمعیت هلال احمر، ۱۰۶ نفر از این افراد به مراکز درمانی ارجاع شده تا جلوی شیوع این بیماری در کردستان گرفته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از مشارکت یکهزار و ۱۵۵ داوطلب جمعیت هلال احمر در قالب ۱۸۴ تیم فعال در سه حوزه غربالگری، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی معابر سطح شهرها خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروها با استفاده از ۲۴۸ دستگاه در راستای مبارزه با ویروس کرونا فعالیت دارند.

وی گفت: در طول این مدت نیروهای جمعیت هلال‌احمر به ماسک و اقلام بهداشتی نظیر مواد ضدعفونی‌کننده در بین حاشیه‌نشینان و نیازمندان توزیع کرده و معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی شهرها را نیز ضدغوعی کرده‌اند.

محمدی یادآور شد: در طول این مدت ۱۴ پایگاه‌ تب‌سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان به‌منظور کنترل و جلوگیری بیشتر از شیوع ویروس کرونا فعالیت داشتند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه