بودجه چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت


بودجه چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت

شهرکرد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، از افرایش 30 درصدی بودجه این استان در سال‌جاری خبر داد.

علی شهریارپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بودجه استانی چهارمحال و بختیاری برای سال‌جاری ۱۴ هزار میلیارد ریال تعیین شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: البته بودجه چهارمحال و بختیاری با احتساب بودجه ملی و منابع عمومی دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از اعتبارات ملی به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد.
شهریارپور، با اشاره به وجود یک‌هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها حداقل به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان طرح‌های مرتبط با "جهش تولید" را باید ارایه دهند.

شهریارپور تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید"، ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید کشور در سازمان برنامه و بودجه ایران تشکیل و فعال شده است.
وی افزود:‌ دستورالعمل مربوط به برنامه‌های استانی روز دوشنبه از سوی ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید کشور، به استان‌‎ها ابلاغ شد تا براساس آن برنامه عملیاتی و اجرایی مربوط به جهش تولید در استان‌ها تدوین و برای طرح و تصویب در آن ستاد به تهران ارسال شود.
شهریارپور تصریح کرد: آنچه که در این دستورالعمل مورد نظر قرار گرفته، بخش‌های اولویت‌دار در صنعت تولید مانند حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت،‌ آب و کشاورزی، گردشگری و انرژی است.
وی یادآور شد: در طرح‌های پیشنهادی استان‌ها به تامین سرمایه در گردش طرح‌های موجود،‌ تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام، ارتقای بهره‌وری طرح‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بلااستفاده طرح‌ها، بازسازی و نوسازی طرح‌های دارای تکنولوژی قدیمی و ارتقای آن‌ها در راستای فناوری‌های جدید، بهره‌گیری مناسب از دانش‌محوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ در همین راستا دستگاه‌های اجرایی استان برنامه خود را تا روز پنجشنبه هفته جاری ارایه دهند تا پس از جمع‌بندی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و یا ستاد اقتصاد مقاومتی استان، برای بررسی و تصویب در ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید کشور به تهران ارسال شود.

بودجه چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و بنیادهای ملی، بخش خصوصی و آورده‌ خیران افزایش قابل توجهی در سال جاری خواهد داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز طرح اقدامات نظارتی شب یلدا در چهارمحال و بختیاری