خانواده جان‌باختگان کرونا در گلستان حمایت می‌شود


خانواده جان‌باختگان کرونا در گلستان حمایت می‌شود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به محدودیت در برگزاری مراسم تشییع و عزاداری جان‌باختگان ناشی از کرونا، خواستار حمایت مادی و معنوی بیشتر از خانواده داغ‌دیدگان ناشی از این بیماری شد.

هادی حق شناس بعدازظهر یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: لغو مراسم تشییع جنازه و همچنین میسر نبودن برگزاری آیین بزرگداشت جان باختگان کرونا،مشکلات روحی و روانی بسیاری را برای بازماندگان ایجاد کرده که ضرورت دارد هلال احمر، بهزیستی، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی خدمات لازم را برای این خانواده ها پیش بینی و به صورت مستمر در اختیار آنان قرار دهند.

استاندار همچنین با اشاره به کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در گلستان افزود: برای خدمت رسانی بهتر به افراد مبتلا به سایر بیماری ها و به دلیل کاهش احساس نیاز به برخی مراکز درمانی، باید در گنبد و گرگان که چند بیمارستان به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته، یکی از مراکز برای در اختیار سایر بیماران مزمن و شهروندانی که به عمل های جراحی عمومی نیاز دارند قرار بگیرد.

وی به در پیش بودن نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: برپایی هر گونه ایستگاه صلواتی در استان ممنوع است و هیچ گروه یا دستگاه دولتی اجازه ندارد ایستگاه توزیع اقلام بهداشتی، خواربار و یا شرینی و شربت برپا کند.

حق شناس با بیان این که هر چند روند کرونا در گلستان امیدبخش است اما نباید تصور کنیم که شرایط عادی شده ادامه داد: اماکن متبرکه و مراکز آموزش و پرورش همچنان تعطیل بوده و ممنوعیت حضور در تفرجگاه های استان همچنان پابرجا است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل برداشت کلزا و افزایش فعالیت کشاورزان و کارگران کشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی خواست تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت کشاورزان و فعالان امر کشاورزی بیندیشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت : تاکنون در مجموع مراکز بیمارستانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و مراکز خصوصی ۵ هزار و ۸۵۵ نفر بستری شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۷۵ بیمار پس از بهبودی مرخص شدند.

عبدالرضا فاضل از کاهشی بودن روند ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: ۶۶ نفر در روز گذشته در بیمارستان های استان گلستان بستری شده و به همین تعداد هم بیماران بهبود یافته مرخص شدند.

بگفته وی بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان های کردکوی، بندرگز، علی آباد و گرگان به ثبت رسیده است و مناطق شرقی و شمالی استان وضعیت مطلوب تری دارند.

فاضل همچنین به اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: حدود ۹۵ درصد استان معادل یک میایون و ۶۵۸ هزار نفر در این طرح از لحاظ ابتلا به کرونا ارزیابی شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دولت با اجرای دقیق مصوبه مجلس بهانه را از دست دشمنان گرفت