بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد


ویروس کرونا با نام علمی «COVID-19» در واقع یک بیماری تنفسی محسوب می شود,بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد


بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد

ویروس کرونا با نام علمی «COVID-19» در واقع یک بیماری تنفسی محسوب می شود (ویدئوی فوق را تا انتها مشاهده نمایید) سرفه کردن،از دست دادن یا کم شدن حس چشایی و بویایی،علائم خفیف سرما خوردگی، خستگی و کسالت می تواند از نشانه های اولیه ابتلا به ویروس کرونا باشد. ریه‌ها اولین جایی هستند که تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرند. اما نکته مهم درمورد ویروس کرونا این است که فعالیت آن محدود به ریه نبوده و بعد از مدت کوتاهی به سایر نقاط بدن نیز نفوذ می کند، آسیب در بخش‌های دیگر بدن ممکن است به دلیل فعال شدن سیستم خودایمنی بدن باشد.

شدت اثر بیماری کرونا می‌تواند ضعیف یا بدون علامت تا شدید باشد و گاهی منجر به مرگ شود. نحوه اثر ویروس بر ریه‌ها هم متنوع است:

بعضی از افراد، علائم خفیف تنفسی دارند؛
برخی دچار ذات‌الریه می‌شوند، اما زندگی‌شان تهدید نمی‌شود؛
اما بعضی از افراد دچار آسیب‌های شدید ریوی می‌شوند.
سندرم زجر تنفسی حاد بیماری غالب در افراد با شدت بیماری زیاد است. این سندرم نه‌تنها با ویروس کرونا بلکه با عفونت، تروما و سپسیس (نوعی عفونت، معمولا عفونت خونی) ایجاد می‌شود. در این بیماری، مایعات از عروق خونی کوچک وارد ریه‌ها می‌شوند و به آنها آسیب می‌زنند. مایع در کیسه‌های هوایی ریه یا آلوئول‌ها تجمع می‌کند. درنتیجه، انتقال اکسیژن از کیسه‌های هوایی به ریه و سایر اندام‌های بدن به‌سختی انجام می‌شود.

این مطلب در تاریخ دوشنبه 17 فروردین 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
67




نظر شما در مورد مطلب بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد چیست
:نام
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر




بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عامل مهم پارکینسون شناخته شد