مأموریت پلیس گمرک در تحقق جهش تولید


مأموریت پلیس گمرک در تحقق جهش تولید

پلیس گمرک یکی از تاثیرگذارترین پلیس‌ها در تحقق جهش تولید از طریق نظارت در ورود و خروج کالا در مبادی رسمی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا در یادداشتی نوشت: پلیس گمرک یکی از تاثیرگذارترین پلیس‌ها در تحقق جهش تولید از طریق نظارت در ورود و خروج کالا در مبادی رسمی است.
سرهنگ "هادی رفیعی کیا" اضافه کرد: مدت زیادی است سیاست‌های اقتصادی کشور با راهبرد توجه به منابع داخلی وتولید انواع کالا وخدمات توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مورد توجه قرارگرفته که از مصادیق بارز سند چشم انداز ۲۰ ساله و منشورگام دوم انقلاب می‌باشد.
دولت‌های مختلف هرکدام با رویکرد‌ها و تدابیر مختلف در این جهت تلاش‌هایی را داشته است، اما آنچه امروز در فضای کسب و کارعمومی با آن روبه رو هستیم وجود کالا‌های خارجی با محوریت کشور چین در بازار‌های ایران و عدم استقبال نسبت به مصرف کالای داخلی خصوصاٌ در پوشاک، تجهیزات صوتی– تصویری، انواع لوازم خانگی و... است.
عمده عوامل این موضوع مربوط به قیمت پایین کالا‌های خارجی نسبت به کالا‌های تولید داخل، جذابیت و تنوع کالا‌های خارجی، تبلیغات کاذب مصرف کالای خارجی، مشکلات مالی و مالیاتی تولیدکنندگان داخلی و موارد دیگر است که پرداختن به آن در این بحث مد نظر نیست.
قاچاق انواع کالا‌ها با قیمت پایین و به دور از مالیات و توزیع آن در بازار پرمصرف ایران ضربه سختی بر تولید داخلی و در نتیجه تعطیلی کارخانه ها، کارگاه ها، رشد بیکاری و کاهش درآمد سرانه را برای مردم به ارمغان آورده است.
پلیس گمرک با حضور و فعالیت و اجرای مأموریت پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در مبادی رسمی در این امرنقش بسیار مهمی را می‌تواند ایفا کند که برای تحقق این امر، الزامات متعددی از قبیل: ایجاد دسترسی به داده‌های اطلاعاتی سازمان‌های اقتصادی، ساختار متناسب، تجهیزات کنترلی و آشکارساز و تعامل و همکاری بخش‌های تولیدی با پلیس مورد نیاز است.
ظرفیت وجود منابع سرشار معدنی و مواد اولیه در ایران، جمعیت جوان و جویای کار، بازار مناسب مصرف در کشور، همسایگی با ۱۵ کشور در منطقه، دسترسی به آب‌های آزاد و موقعیت ویژه جغرافیایی همگی شرایط مناسبی برای جهش و تحول در تولید انواع کالا‌های مورد نیاز است که در صورت توجه به آن و ایفای نقش سازمان‌ها خصوصاٌ نظارت و کنترل توسط پلیس با فراهم ساختن بستر‌های لازم از سوی دولت برای آن به تحقق شعار سال کمک شایانی خواهد کرد.
از آنجا که پلیس به دنبال تأمین، حفظ و ارتقاء امنیت در جامعه می‌باشد و یکی از شئون امنیت، امنیت شغلی، امنیت سرمایه گذاری و در نهایت امنیت اقتصادی است و تولید به خودی خود امنیت اقتصادی کشور را در شرایط تحریم‌ها به دنبال خواهد داشت و قطعاٌ جهش تولید در دو بخش مهم سلامت، امنیت جامعه تأثیرزیادی خواهد داشت.
نیروی انتظامی با انتخاب شعار سلامت خانواده، امنیت جامعه در واقع علاوه بر انجام تکالیف قانونی در حفاظت ازجان، حفاظت از اموال و حفاظت از امنیت درقبال سلامت خانواده‌ها هم احساس وظیفه می‌کند.
پلیس گمرک با نظارت و کنترل بر واردات و صادرات (ازحیث تسهیل و امنیت فعالیت سالم اقتصادی) و نیز پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز نقش مهمی در تحقق شعار سال خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل