سه میلیون نفر در یک سال بدون هیچ درآمد!


سه میلیون نفر در یک سال بدون هیچ درآمد!

این روزها با گرانی بنزین و شیوع کرونا بازار بسته های معیشتی داغ شده و هر روز صحبت از کمک های پر سر و صدای دولت به اقشار فاقد درآمد است، در این میان مشخص شده سه میلیون نفر در ایران وجود دارند که کل اعضای خانواده شان هیچ درآمدی در طول یک سال نداشته اند.

سه میلیون نفر در یک سال بدون هیچ درآمد!

به گزارش خبرنگار پول نیوز، ماجرا از این قرار است که اواخر اسفند سال گذشته محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه از کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی دولت به خانوارهای کم بضاعت در چهار مرحله خبر داد.

مرحله اول اسفند سال گذشته بود که این کمک پرداخت شد. مراحل بعد این کمک ها فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال است. بنا به گفته نوبخت این کمک به حدود سه میلیون نفر تعلق می‌گیرد.

حال سخنگوی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به سه میلیون نفر که در طول یک سال گذشته کل اعضای خانوار آنها فاقد هرگونه درآمدی بوده‌اند، کمک بلاعوض شده است. این بدان معنی است که در دولت روحانی در طول یک سال گذشته سه میلیون نفر هیچ درآمدی نداشتند.

ماجرا زمانی تلخ تر می شود که مسئولان یک کشور از وجود چنین افرادی باخبرند و تابحال کاری نکرده اند و اینک که ویروس کرونا به یک بحران جدی در کشور تبدیل شده مجبور شدند قدمی بردارند. اینکه رئیس‌جمهور یک کشور از اوضاع اقتصادی مردم کشورش خبر نداشته باشد چیز عجیبی است که البته در ایران همه چیز فرق می کند مانند گرانی بنزین که خود رئیس جمهور هم صبح جمعه این را فهمید که شب گذشته وقتی در خواب ناز بوده بنزین را گران کرده اند.

حال اواخر سال گذشته رییس جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم‌درآمد و صاحبان کسب و کارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار "اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند"، قرار گیرد. برآورد صورت گرفته نشان داد 3 تا 4 میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته های حمایتی شوند.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه ای در خصوص اینکه این کمک شامل چه کسانی می شود، گفت: این کمک بلاعوض فقط برای افرادی است که کل اعضای خانوار آنها طی یکسال گذشته فاقد هرگونه درآمدی بوده‌اند؛ نه اینکه اخیراً و موقتاً بدلیل شیوع کرونا بیکار شده و فاقد درآمد شده باشند.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه در ادامه اظهارات خود گفته «در اسفند ماه برای مشمولان این طرح که حدود سه میلیون نفر هستند جمعاً ۳۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده است».

با این اظهارات سخنگوی سازمان مذکور به راحتی می توان دریافت که سه میلیون نفری که این کمک را دریافت کردند، افرادی هستند که کل اعضای خانوار آنها طی یکسال گذشته فاقد هرگونه درآمدی بوده‌اند».

به عبارت دیگر دولت و مسئولان کاملا بر این امر واقف بودند که تعدادی افراد در جامعه هستند که طی یک سال هیچ درآمدی نداشته اند یعنی این مسئولان نمی توانند این قضیه را کتمان کنند که طبق آمار و ارقامی که خودشان منتشر کرده اند سه میلیون نفر در ایران وجود دارند که کل اعضای خانواده شان هیچ درآمدی در طول یک سال نداشته اند حال اینکه چگونه این سال را سپری کرده اند باید از مسئولان پرسید که تابحال چرا کاری نکرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه