اتمام 7 طرح‌ بزرگراهی آذربایجان‌غربی اولویت اداره کل راه و شهرسازی است


اتمام 7 طرح‌ بزرگراهی آذربایجان‌غربی اولویت اداره کل راه و شهرسازی است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: براساس برنامه زمان‌بندی شده، پیشبرد طرح‌های ساخت و توسعه راه‌های استان و اتمام هفت طرح‌ بزرگراهی این استان در اولویت برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

سیدمحسن حمزه‌لو روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح‌های بزرگراهی ارومیه - مهاباد - میاندوآب، سلماس - خوی و خوی به ایواوغلی که بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل محورهای ارومیه به سرو، خوی - قطور، نقده به پیرانشهر، میاندوآب - شاهین‌دژ و مهاباد به سردشت از مهم‌ترین طرح‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین امسال برنامه‌ریزی شده در سه بازه زمانی؛ اردیبهشت‌ماه، هفته دولت و دهه مبارک فجر بیش از ١٢۵کیلومتر راه بزرگراهی، اصلی و فرعی با اعتبار ٢ هزار و ۶۶٠ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اهمیت ساخت و توسعه راه‌های ایمن در افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار، بیان کرد: تکمیل این حجم طرح ساخت و توسعه راه‌ها در این بازه زمانی بی‌سابقه است و مجموعه راه‌وشهرسازی استان از ظرفیت‌ منابع مالی و اعتباری ملی و استانی، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و خیران راهسازی استفاده می‌کند تا عرصه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای منطقه متحول شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌گیری از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حمل‌ونقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش می‌شود با تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی این امر محقق شود.

پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | سردار باز هم زهرش را ریخت؛ این حرکت آزمون مقابل لورکوزن، رم را پیش انداخت