ازپلتا: لغو موتوجی‌پی 2020 دور از ذهن نیست


ازپلتا: لغو موتوجی‌پی 2020 دور از ذهن نیست

موتوجی‌پی ایران – کارملو ازپلتا، مدیر عامل دورنا، بیان کرد که با توجه به شرایط خاص پیش آمده به واسطه‌ی ویروس کرونا، برگزاری ده مسابقه برای فصل 2020 موتوجی‌پی موجب رضایت وی از عملکرد دورنا خواهد شد. فصل 2020 موتوجی‌پی با لغو و به تعویق افتادن شش مسابقه به همراه بود. اکنون احتمالا اولین رویداد این فصل از رقابت‌ها، در کشور ایتالیا در تاریخ یازده...

موتوجی‌پی ایران – کارملو ازپلتا، مدیر عامل دورنا، بیان کرد که با توجه به شرایط خاص پیش آمده به واسطه‌ی ویروس کرونا، برگزاری ده مسابقه برای فصل 2020 موتوجی‌پی موجب رضایت وی از عملکرد دورنا خواهد شد.

فصل 2020 موتوجی‌پی با لغو و به تعویق افتادن شش مسابقه به همراه بود. اکنون احتمالا اولین رویداد این فصل از رقابت‌ها، در کشور ایتالیا در تاریخ یازده خرداد برگزار خواهد شد اما با توجه به مشخص نبودن آینده این بیماری و وضعیت سلامت کشور‌ها، برگزاری این مسابقه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از زمان به تعویق افتادن مسابقات اسپانیا و فرانسه، دورنا و هیئت FIM از انتشار تقویم جدید برای برگزاری مسابقات خودداری کردند.

طبق قرارداد دورنا با فدراسیون جهانی موتورسواری، دورنا متعهد به برگزاری سیزده مسابقه برای این فصل از رقابت‌های موتوجی‌پی می‌باشد اما با توجه به شرایط ویژه کنونی، عملی شدن این قرارداد تا حدودی دور از ذهن است.

ازپلتا در مصاحبه خود در این باره گفت:

قراردادی که بسته شده، مربوط به شرایط عادی بوده است اما اکنون در وضعیتی خاص قرار داریم. در واقع ما زمانی می‌بایست طبق آن قرارداد عمل کنیم که انجام آن برنامه عملی باشد. به نظر من اگر بتوانیم این فصل از رقابت‌ها را با ده مسابقه برگزار کنیم، عملکرد خوبی داشته‌ایم.

برگزاری ده مسابقه هدفی است که از نظر ما تا حدودی انجام شدنی است. ما خوشحال می‌شویم اگر مسابقات بیشتری برگزار کنیم اما اکنون، مهم ترین قضیه بازگشت سلامت به جامعه است. برگزاری مسابقه اولویت دوم ماست.

ازپلتا: لغو موتوجی‌پی 2020 دور از ذهن نیستازپلتا: لغو موتوجی‌پی 2020 دور از ذهن نیست ماوریک وینالس

ویروس کرونا اکنون با آمار حدود نهصد هزار مبتلا و بیش از چهل و چهار هزار جان باخته، باعث لغو بسیاری از رویدادهای ورزشی شده و رقابت‌های المپیک را نیز به تعویق انداخته است. ازپلتا در ادامه گفت:

این واقعیت را باید در نظر گرفت که امکان لغو شدن فصل 2020 نیز وجود دارد اما تاکید می‌کنم که هنوز، تلاش ما برگزاری مسابقات در آینده می‌باشد. سناریو لغو مسابقات برای ما مربوط به بدترین شرایط ممکن است اما باید پذیرفت که چندان دور از ذهن نیست.

در هر صورت من امیدوارم که سلامتی به جامعه انسانی بازگردد تا بتوانیم شاهد برگزاری مسابقات در آینده باشیم.

ویراستار » انسیه صفری این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک