استاندار اردبیل: رعایت ضوابط بهداشتی شرط فعالیت اصناف است


استاندار اردبیل: رعایت ضوابط بهداشتی شرط فعالیت اصناف است

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل با اشاره به آغاز مرحله دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در استان و فعالیت حدود 75 درصد از اصناف از 23 فروردین ماه، رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را شرط اصلی فعالیت آنها عنوان کرد.

اکبر بهنامجو روز جمعه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: پروتکل‌های بهداشتی برای اصنافی که فعالیت خواهند کرد، تنظیم شده و باید از طریق رسانه‌های دیداری ، شنیداری و فضای مجازی به آنان اطلاع رسانی شود.

وی با توجه به اینکه استان در خصوص کرونا هنوز به وضعیت سفید نرسیده ، خواستار رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط مردم در مراجعه به واحدهای صنفی شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن، تجارت هر کدام از واحدهای صنفی باید پروتکل‌های بهداشتی صنف خود را با ثبت‌نام در سامانه کپی کرده و در واحدهای خود نصب و اجرایی کنند.

بهنامجو ادامه داد: با توجه به زمان بر بودن این ثبت‌نام، اکیپ‌های نظارتی روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در واحدها بررسی می‌کنند.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی باید از گذاشتن مواد غذایی و سایر مواد بسته‌بندی در خارج از مغازه‌ها خودداری کنند تا از شیوع ویروس در مواد فروشگاهی جلوگیری شود.

استاندار اردبیل تشریح کرد: در صورتی که واحدهای پر خطر اقدام به بازگشایی واحدها کنند، پلمب می‌شوند.

بهنامجو افزود: هنوز پروتکل بهداشتی برای فعالیت این واحدها تنظیم نشده و بعد از آغاز سیر نزولی کرونا تنظیم و اعلام می‌شود تا این واحدها هم فعالیت خود را بر اساس این ضوابط ادامه دهند.

وی گفت: در صورت عدم رعایت مردم و اصناف وضعیت شیوع کرونا در استان به حالت چند هفته قبل باز می‌گردد و لازم است همه نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)