تندبادی با سرعت 69 کیلومتر برساعت شاهین‌دژ را درنوردید


تندبادی با سرعت 69 کیلومتر برساعت  شاهین‌دژ را درنوردید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تندبادی با سرعت 69 کیلومتر بر ساعت شهرستان شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان غربی را در نوردید.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود سامانه بارشی جدید در جنوب آذربایجان‌غربی با وزش باد به نسبت شدید همراه بود که بیشترین سرعت ورزش باد در شاهین‌دژ ۶۹ کیلومتر در ساعت، اشنویه ۶۴ کیلومتر در ساعت (۱۸ متر در ثانیه)، تکاب ۶۱ کیلومتر در ساعت (۱۷ متر در ثانیه) و مهاباد به ۵۸ کیلومتر بر ساعت (۱۶ متر در ثانیه) رسید.

وی پیش‌بینی کرد وزش باد به صورت مقطعی و تا حدودی شدید تا روز دوشنبه و همزمان با فعالیت این سامانه بارشی در مناطق مختلف استان ادامه داشته باشد.

وی در خصوص میزان بارش در شبانه روز گذشته در آذربایجان‌غربی نیز گفت: در این مدت بیشترین بارش استان در سردشت و به میزان ۸.۳ میلی‌‍‌متر ثبت شد و بارش‌ها در اشنویه ۷.۹ میلی‌متر، بوکان ۴.۳ میلی‌متر، پیرانشهر ۲.۸ میلی‌متر، مهاباد ۲ میلی‌متر و در ارومیه ۱.۳ میلی‌متر گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و میاندوآب با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۲ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین چهار و ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام