لبیک مساجد زنجان به فرمان رهبری در اجرای طرح «کمک مومنانه»


لبیک مساجد زنجان به فرمان رهبری در اجرای طرح «کمک مومنانه»

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی به اقدامات ارزشمند مساجد از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مساجد به فرمان رهبری لبیک گفته و در اجرای طرح «کمک مومنانه» پیشتاز هستند.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان، درباره فعالیت های مساجد استان گفت: موجودیت مساجد از صدر اسلام، با نقش خدمت به مردم شکل گرفته است.

حجت الاسلام ولایتی گفت: مساجد جزو اولین مراکزی بودند که از قانون ستادملی کرونا تمکین کرد و تجمعات همیشگی خود را تعطیل کرد؛ اما صرفا در مساجد نماز جماعت ها وتجمع های مدهبی برگزار نشد واین سنگر ارزشمندالهی به مامنی بزرگ و مهم برای خدمت به مردم در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تبدیل شد.

وی یادآور شد: مساجد استان زنجان مثل زمان دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند واهالی مساجد همه برای این میدان پر خطر نبرد آماده وپای کار هستند.

ولایتی به اقدامات مساجد و روحانیون زنجانی از تغسیل گرفته تا ضدعفونی شهر و تهیه ارزاق نیازمندان اشاره کرد و گفت: امروز در دل خطر ائمه جماعات در کنار مردم با لباس خدمت کارمی کنند و با روحیه خستگی ناپذیر خود جهاد می کنند جهادی که شاید خیلی از مردم از آن بی خبر باشند.

وی مساجد وامامان مساجد را مایه آرامش جامعه و مردم دانست و گفت: مردم وقتی یک روحانی با روحیه را در لباس خدمت وجهاد می بیند با شوق وامید روحیه دوچندانی می گیرند.

ولایتی به فعالیت گسترده ائمه جماعت مساجد زنجان اشاره کرد و گفت: در روزهای کرونایی در مساجد زنجان هزاران ماسک تولید شده ،هرشب محله ها ضدعفونی می شوند، نیازهای نیازمندان و کارگران فصلی تامین می شوند.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان گفت: مساجد پایگاه های مردمی و سنگرهای خدمت وجهاد هستند وائمه جماعت مساجدبه خدمت مردم و هم نوعان خود افتخار می کنند؛ یکی ازمصادیق بارز خدمت تغسیل اموات است در زمانی که ترس از کرونا مردم را درخانه ها حبس کرده روحانیون مساجد به دل خطر رفته وبیماران کرونایی را غسل داده و دفن می کنند.

ولایتی در پایان از همت والای مساجد استان برای نابودی کرونا گفت که مساجد ازهیچ خدمت و فعالیتی برای کم کردن رنج مردم دریغ نخواهند کرد ‌و به دستور رهبر عزیز شعار کمک مومنانه را اجرا کرده و خود را برای تامین نیازهای مومنین روزه دار درماه مبارک رمضان آماده می کنند.

پایان پیام/73

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جامعه امروزی ما نیازمند سیره فاطمی می باشد