رابطه مستقیم کاهش کرونا با افزایش توجه به هشدارهای بهداشتی


رابطه مستقیم کاهش کرونا با افزایش توجه به هشدارهای بهداشتی

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بین رعایت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی، ترددها و کاهش ابتلا به کرونا رابطه مستقیم وجود دارد.

دکتر مهدی مصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود غربالگری وسیع و دقیق کل جمعیت تحت پوشش، با بررسی‌های آماری و علم همه‌گیرشناسی، می‌توان گفت که در ساوه بیش از هزار نفر بیمار داریم که هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی افزود: شیوع بیماری، مجموعه متناوبی از پیک و غیر پیک را شامل می شود یعنی ممکن است در زمانی آمار بیماری در پیک خود قرار گیرد و بعد مدتی ثابت ‌شود و دوباره ممکن است پیک‌های بعدی را تجربه کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در حال حاضر به اندازه افرادی که مشکوک به کرونا بودند به همین اندازه هم در سطح شهر افرادی هستند که یا بی علامت یا کم علامت هستند و این وظیفه ماست که این افراد را شناسایی کنیم تا دیگران را آلوده نکنند و نگذاریم دوباره مراجعان به بیمارستان‌ها زیاد و تمام اقداماتی که انجام داده‌ایم بی اثر شود.

وی با تاکید بر اینکه کرونا هنوز کنترل نشده است و کنترل آن رابطه مستقیم با بهداشت دارد، اظهار کرد: آمار کشوری نشان داد که بلافاصله بعد از پایان رعایت فاصله گذاری اجتماعی آثار ابتلای جدید را در شهر داشتیم و این امر نشان می دهد که بین رعایت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی و ترددها و کاهش ابتلای جدید رابطه مستقیم وجود دارد.

دکتر مصری افزود: بنابراین انتظار داریم که با همفکری هم بتوانیم این مرحله را ایمن عبور کنیم تا ببینیم رفتار ویروس چگونه می‌شود و بتوانیم سیاست‌گذاری دقیقی را براساس آن پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هفت شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد کرونا قرار دارد