یک‌هزار و 300 گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شد


یک‌هزار و 300 گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 300 گروه جهادی در نقاط مختلف این استان سازماندهی شد که در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح مهمترین اقدامات سپاه و بسیج در طول یکسال گذشته افزود: کارنامه و عملکرد سپاه در بخش های مختلف نمایشگر تجربه یک ملت است و هویت ملت ایران در کارنامه موفق سپاه، مشهود است.

وی انقلابی ماندن و انقلابی زیستن را بخش مهمی از هویت سپاه خواند و گفت: حوادث و مقاطع مختلف انقلاب نتوانسته تشکیلات مستحکم و قوی بنیه سپاه را از مسیر اصلی خود منحرف کند و سپاه در مسیر روشنی، ثابت قدم ایستاده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: ۲۲ قشر تخصصی در سپاه برای انجام فعالیت‌های مختلف سازماندهی شدند و محوریت اجرای برنامه‌ها بر پایه هیات‌های اندیشه ورز بسیج است و تقویت هیات‌های اندیشه ورز برای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد.

سردار کریمی ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در سطح استان مرکزی بیش از ۷۶۰ صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که بیش از ۳۰ هزار نفر در این صندوق ها سازماندهی شده‌اند و همچنین ۵۰ تعاونی تشکیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان داشت: به برکت ایجاد نهضت کمک مومنانه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی به همت سپاه و بسیج تهیه و توزیع شد و همچنین بیش از ۵۰ نوع خدمت در قالب طرح جهادی و سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مردم ارائه شده است.

سردار کریمی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی طرح هر خدمت به نام یک شهید از سال ۹۸ در استان مرکزی ایجاد شد که در سال گذشته بیش از ۴۵۰ طرح محرومیت زدایی در استان انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی نهضت ساخت مسکن برای محرومین از اقدامات مهم کنگره شهدای استان مرکزی عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۲۰۰ مسکن محرومین تحویل ولی نعمتان انقلاب شده است و جهادگران بسیجی همچنان در این نهضت با ثبات قدم خدمت رسانی می کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۵۰ سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا شد گفت: اردوهای راهیان نور به عنوان یک رزمایش فرهنگی و تربیتی انجام شد و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سردار کریمی با اشاره به خدمات بهداشت و درمان سپاه بیان کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سپاه به مردم بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مراکز درمانی سپاه مورد ویزیت عمومی و تخصصی قرار گرفتند و از خدمات تخصصی نیز بهره‌مند شدند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی با محوریت واکسیناسیون عمومی بیش از ۱۵۰ هزار دُز واکسن تزریق شد و جهادگران و امکانات مراکز درمانی از ابتدای بیماری تاکنون برای رفع آسیب های کرونا و کنترل بیماری در صحنه خدمت بودند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد: در راستای کمک به دولت برای تنظیم بازار و نظارت از تولید تا توزیع اقلام اساسی بیش از ۲۰۰ بازرس بسیجی آموزش و سازماندهی شدند و برنامه ها و طرح های موثری توسط بسیج اصناف در طول یک سال گذشته در این راستا از جمله طرح کاسبان امین، طرح یک کاسب یک دانش آموز، کارگاه های آموزشی فقه بازار و طرح استاد شاگردی انجام شد.

سردار کریمی با بیان اینکه در راستای کمک به زندانیان با جرائم مالی غیرعمد و خانواده زندانیان اقدامات موثری در سال گذشته انجام شد، گفت: آزادی ۳۵ زندانی مالی غیرعمد، ارائه مشاوره های تخصصی حقوقی، کارگاه های آموزشی، توزیع بسته های معیشتی و رفع مشکلات خانواده زندانیان از مهمترین آنها است.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز رویکرد سپاه، با تکیه بر بیانیه گام دوم‌ انقلاب و بیانات نورانی مقام معظم رهبری، گسترش و تقویت اقدامات و فعالیت‌ها در تمام ابعاد و حوزه‌ها است و در این راستا با سرعت بیشتری گام برمی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سوم خرداد نماد وحدت ملی در دفاع از کشور است