مانع‌تراشی در مسیر جهش تولید، ممنوع


مانع‌تراشی در مسیر جهش تولید، ممنوع

زنجان- ایرنا- یکصد و شصت و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان روز چهارشنبه به ریاست استاندار و به صورت ویدئوکنفرانس در محل شرکت آنا کیمیا منگنز زنجان برگزار و در این جلسه به ایجاد نکردن مانع در مسیر جهش تولید برای عملیاتی کردن شعار سال، تاکید شد.

استاندار زنجان قبل از برگزاری این جلسه با حضور در واحدهای تولیدی توتیای فرد زنجان، قالب صنعتگر زنجان، گچ ایده‌آل و آنا کیمیا منگنز ضمن بازدید از این واحدها از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات موجود در این واحدها قرار گرفت.

در ادامه، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در محل شرکت آنا کیمیا منگنز برگزار و موانع و مشکلات واحدهای مذکور در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، رییس سازمان جهاد کشاورزی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان، نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به موارد مطروحه بیان کردند.

استاندار زنجان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید گفت: ظرف ۲ هفته آینده، سند جهش تولید استان زنجان تنظیم و نهایی می‌شود که در دستور کار سال جاری مدیران قرار خواهد گرفت.

فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: یکی از مهمترین نکاتی که در این سند بر آن تاکید می‌شود این است که باید خود را ملزم به اجرای مصوبات کنیم زیرا تمام مصوبات با پیشنهادات، تفاهم و اعلام نظر مدیران به تصویب می‌رسند.

وی تاکید کرد: وقتی پیشنهادات با تفاهم و تعامل به تصویب می‌رسند باید اجرا شوند.

حقیقی خاطرنشان کرد: با تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود و به‌رغم شیوع بیماری کرونا هم از واحدهای تولیدی بازدید کرده و هم تمام تلاش خود را برای رفع موانع موجود بر سر راه این واحدها را به کار می‌بندیم اما در این شرایط، انتظار داریم وقتی در مساله‌ای به تفاهم رسیده، مصوب کرده و متعهد می‌شویم، عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: همچنین برخی از مصوبات بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی، تصویب می‌شوند لذا انتظار می‌رود واحدها نیز اطلاعات مستند، صحیح و دقیق در اختیار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار دهند تا اجرای مصوبات در آینده با مشکل، مواجه نشود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مسائل و مشکلات مختلف واحدها مدیران ضمن تعامل با بخش خصوصی باید تا حد امکان از ورود موضوع به دستگاه قضایی جلوگیری کنند زیرا در این صورت هم برنامه‌ها با تاخیر مواجه شده و روند جهش تولید را متوقف می‌کند و هم تا زمان صدور رای قضایی، هیچ اقدامی نمی‌توان در کارگروه انجام داد و رای که صادر شد باید همان اجرا شود.

وی با تاکید بر پرهیز از مانع‌تراشی در مسیر جهش تولید، اظهار داشت: صاحبان واحدهای تولیدی نیز باید برخی مسائل را در نظر بگیرند. برای مثال؛ وضعیت آب استان زنجان، بحرانی و نامطلوب است زیرا تعداد چاه‌های غیرمجاز این استان برابر با چاه‌های مجاز بوده و ۴۵ درصد چاه‌های مجاز نیز برداشت آب غیرمجاز دارند.

حقیقی خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای تولیدی باید توجه داشته باشند که آینده‌نگری و تبلیغات، ۲ موضوع بسیار مهم برای شروع یک واحد و کسب و کار است.

وی تصریح کرد: استفاده از افراد آینده‌نگر، نه تنها هزینه نیست بلکه ثروت و سرمایه محسوب می‌شود و در خصوص تبلیغات نیز افزایش سطح کیفیت کالا، واحد تولیدی را بی‌رقیب می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: از زمان حضور آقای حقیقی به عنوان استاندار در زنجان، تمام جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحدهای تولیدی برگزار شده است.

ناصر فغفوری اظهار داشت: یکصد و شصت و ششمین جلسه کارگروه نیز امروز به‌رغم شیوع بیماری کرونا طبق روال معمول ضمن بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی به صورت ویدئوکنفرانس و با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محل شرکت آنا کیمیا منگنز برگزار شد تا مسیر عملیاتی کردن جهش تولید با وقفه مواجه نشود.

شرکت توتیای فرد، تولیدکننده محصولات پروتئینی (سوسیس و کالباس)، شرکت قالب صنعتگر، تولیدکننده قطعات فولادی، شرکت گچ ایده‌آل، تولیدکننده محصولات ساختمانی و شرکت آنا کیمیا منگنز، تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام