خیّران اهل شاهین‌دژ 2 دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان اهدا کردند


خیّران اهل شاهین‌دژ 2 دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: خیّران این شهرستان، 2 دستگاه کمک تنفس مصنوعی به ارزش بیش از 450 میلیون ریال خریداری و به بیمارستان شهید راثی اهدا کردند.

سیاوش جبارزاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ دستگاه که جزو تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی برای ارایه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کرونا است، به همت خیّران تهیه و تحویل بیمارستان شهید راثی این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های ونتیلاتور در بیمارستان‌ها محدود است، ادامه داد: این دستگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا برای بیمارانی که مشکل تنفسی حاد پیدا می‌کنند قبل از اینکه عملیات انتوباسیون و لوله‌گذاری انجام پذیرد، مورد استفاده قرار می گیرد تا بیمار وارد فاز تشدید بیماری تنفسی نشود.

وی اضافه کرد: این ۲ دستگاه کمک تنفس مصنوعی برای اولین بار است که برای بیمارستان راثی شاهین‌دژ خریداری شده و هم‌اکنون در بخش ایزوله بیمارستان ویژه بیماران مبتلا به کرونا راه‌اندازی شده و آماده استفاده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ ضمن قدردانی از مشارکت و همت خیران در کمک به تهیه تجهیزات پزشکی گفت: ۶۰۰ یارد پارچه‌ مخصوص دوخت لباس حفاظتی برای مدافعان سلامت بخش‌های بیمارستان از طرف خیران نیز اهدا شده است که توسط یک زوج خیاط خیر این شهرستان دوخته و تحویل بیمارستان داده خواهد شد.

خیّران اهل شاهین‌دژ 2 دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان اهدا کردند

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان شهید راثی با ۸۶ تخت فعال تنها بیمارستان این شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل