شعار «ارتش فدای ملت» را جاودانه کردیم


شعار «ارتش فدای ملت» را جاودانه کردیم

فرمانده تیپ 55 هوابرد با بیان اینکه ارتش همواره در خدمت مردم است و در تمام بحران‌ها در کنار آنان قرار دارد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شعار «ارتش فدای ملت» را جاودانه کرده است.

شعار «ارتش فدای ملت» را جاودانه کردیم

بابک زرین‌کلاه، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش، یاد شهدای اسلام از صدر تا انقلاب حسینی و از انقلاب حسینی تا انقلاب کنونی، گرامی داشت و گفت: شهدا کسانی بودند که از گرانبهاترین متاع دنیوی خود یعنی عمر گرانبهای خود گذر کردند تا اقتدار کنونی ایدئولوژی اسلامی مقتدای خود که بر پایه معنویت و مهدویت محوری شکل بسته بود، را به ارمغان آورند.

وی افزود: اگر تورقی به تاریخ داشته باشیم و حمایت‌های بی‌دریغ مؤسس و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از ارتش جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کنیم به این حقیقت ملموس می‌رسیم که معنویت‌محوری در طول پانزده سال، از سال چهل و دو تا سال 57 به‌واسطه پیر جماران در بدنه ارتش ریشه دوانیده و ارتش را از مزدوران خودفروخته جدا کرد.

زرین‌کلاه ادامه داد: این واقعیتی بود که دشمنان قسم‌خورده انقلاب به آن واقف بودند و تلاش بی‌شائبه خود را در راستای فروپاشی ارتش به خرج داده و حتی انحلال ارتش را خواستار شدند اما فتوای تاریخی بزرگ مرد خستگی‌ناپذیر، خمینی کبیر(ره) باعث شد تا روز 29 فروردین به نام ارتش و نیروی زمینی محوری جمهوری اسلامی نامگذاری شود.

فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز با بیان اینکه در این روز تمامی ارتشیان با تجهیز به روز خود در بین مردم در خیابان‌ها حاضر و عشق خود را به مردمشان بروز می‌دهند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شعار «ارتش فدای ملت» را جاودانه کرده‌ است.

قوانین ارتش برگرفته از ارزش‌های انقلاب است

وی با تصریح اینکه امروز بعد از گذر چهل سال از انقلاب اسلامی وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم و مشاهده می‌کنیم که ارتش امروز یک ارتش معنویت‌محور است، گفت: قوانین و مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارزش‌های انقلاب و دین گرفته شده و میزان توجه به ایمان و اعتقاد در ارتش به نحوی خود را نمایان می‌کند.

زرین‌کلاه اضافه کرد: این همان معنویت‌محوری است که موجب شد از دل ارتش، شهدای گرانقدری چون صیاد شیرازی و شهید بابایی بیرون آید؛ شهدایی از ارتش که در آغازین روزهای انقلاب در کنار رهبر فقیدمان به‌عنوان عناصری مجاهد فی‌سبیل‌الله بسیجی‌وار حضور داشتند.

فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز بیان کرد: امروز تمام یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی در نیروهای مختلف تحت زعامت ولی امر مسلمین و فرمانده‌ و رهبرشان با برخورداری از انگیزه الهی حضوری مقتدر و بهنگام در همه عرصه‌های مورد نیاز مثل بحران‌های طبیعی، جهاد، خدمت و صیانت از اصل نظام و استقلال میهن اسلامی‌مان را جزو لاینفک خدمت خود می‌دانند.

وی تأکید کرد: امروز تمام نیروهای ارتش جمهوری اسلامی اعم از فرماندهان و تمامی کارکنان خدوم پا در رکاب ولایت به خود عهد می‌بندیم که هرجا مردم فهیم مملکتمان باشند در کنار آن‌ها کمر خدمت بسته و جان­ فدای آن‌ها خواهیم شد و در نهایت قدردان خون شهیدان، ایثارگران، جانبازان و همچنین قدردان زحمات پیشینیان خود هستیم و در پیشگاه خداوند متعهد می‌شویم که این امانت را بهتر از پیش حفظ و به دست آیندگان بسپاریم. حتی قوی‌تر از دیروز برای ایران سرافراز گام برمی‌داریم.

در تمام بحران‌ها در کنار مردم هستیم

زرین‌کلاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی همواره خادم ملت ایران در تمام برهه‌های انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها کنار مردم حضور دارد و به آنان خدمت می‌کند و امروز نیز در بحران شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت مردم به یاری مدافعان سلامت آمده است.

فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز،‌ راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک را در این تیپ از جمله اقدامات ارتش در این ایام برای حفظ سلامت مردم برشمرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و به دلیل نیاز گسترده مردم و کادر درمان به اقلام بهداشتی از جمله ماسک، بخشی از ظرفیت کارگاه چتردوزی تیپ 55 هوابرد شیراز به تولید ماسک اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این کارگاه به تولید انبوه ماسک بهداشتی رسیده‌ایم، گفت: این کارگاه روزانه قابلیت تولید 3 هزار ماسک در 2 شیفت کاری را دارد که می‌تواند به 2 برابر ارتقا یابد.

زرین‌کلاه یادآور شد: ماسک‌های تولید شده در این کارگاه تولیدی 2 لایه است و تمامی مراحل آزمایشی و تائیدی دانشگاه علوم پزشکی را پشت سر گذاشته که با استفاده از دستگاه‌های برش ابتدا 120 لایه مورد برش قرار می‌گیرد و سپس دوخت و تبدیل به ماسک می‌شود.

فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز همچنین کمک به ضدعفونی معابر شهری و مناطق حاشیه‌ای شهرها را از دیگر اقدامات این تیپ در شرایط شیوع کرونا برشمرد و گفت: علاوه بر این‌ها تیم‌های پزشکی تیپ 55 هوابرد در قالب پزشک، پزشک‌یار و 2 نفر برای غربالگری به درب منازل شهروندان رفته و در قالب قرارگاه زیستی ارتش تمامی افراد مورد پایش قرار گرفتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا