ارجاع بهبودیافتگان کرونا به نقاهتگاه اصفهان متوقف شد


ارجاع بهبودیافتگان کرونا به نقاهتگاه اصفهان متوقف شد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از توقف ارجاع و پذیرش بهبودیافتگان از بیماری کرونا در مرکز نقاهتگاه باغ ابریشم اصفهان خبر داد و گفت: امکان گذراندن دوران نقاهت این افراد در بیمارستان‌ها فراهم شده است.

آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان در چند روز اخیر به‌دلیل کاهش تراکم بیماران و افزایش ترخیص، ظرفیت خالی پیدا کردند و بدین ترتیب امکان ارجاع بیماران بهبود یافته از این بیماری برای گذراندن دوران نقاهت در خود بیمارستان‌ها فراهم شد.

وی با بیان اینکه با رعایت دستورهای بهداشتی و تلاش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کادر درمان، جلوی تراکم شدید بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گرفته شد، اظهارداشت: همین امر باعث شد تا زمینه دریافت خدمات دوران نقاهت داخل همین مراکز ایجاد شود.

نجیمی با اشاره به اینکه نقاهتگاه‌ها برای زمانی استفاده می‌شوند که امکان نگهداری بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل تراکم زیاد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با وجود آماده‌سازی چند مکان در استان اصفهان برای راه‌اندازی نقاهتگاه، فقط نقاهتگاه باغ ابریشم در شهرستان فلاورجان در غرب اصفهان فعال شد.

نجیمی با اشاره به اینکه راه اندازی و فعالیت مراکز نقاهتگاه مانند باغ ابریشم اصفهان، هزینه‌بر بود، تصریح کرد: ارائه خدمات مراقبتی به بیماران بهبود یافته برای گذراندن دوران نقاهت در داخل بیمارستان‌ها، هزینه کمتری برای دانشگاه علوم پزشکی دارد.

وی با اشاره به اینکه در فروردین امسال ۲۰۶ بهبودیافته از کرونا در مرکز نقاهتگاه باغ ابریشم در غرب اصفهان پذیرش و مراقبت شدند، تاکید کرد: در زمان حاضر بهبودیافته ای در این مرکز اقامت ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا با علائم حاد تنفسی بستری شده در بیمارستان‌های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) در زمان حاضر را ۸۲۵ نفر اعلام کرد.

مرکز نگهداری بهبودیافتگان بیماری کرونا در باغ ابریشم در غرب اصفهان حدود ۸۰۰ تخت ظرفیت داشت.

افراد مبتلا به ویروس کرونا به مدت ۲ هفته پس از شروع علائم بیماری، ناقل این ویروس هستند به همین دلیل این بیماران پس از رفع علائم حاد بیماری باید این مدت را به عنوان دوران نقاهت تحت مراقبت باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز دیروز به ایرنا گفت: آمار ابتلای قطعی و مشکوک به بیماری کرونا و فوتی‌های ناشی از آن در استان کاهش یافته اما سیر نزولی آن هنوز تثبیت نشده است.

طاهره چنگیز افزود: اگرچه این آمار امیدوار کننده است ولی هنوز اطمینان‌بخش نیست زیرا باید دستکم ۱۴ روز از شروع گام(فاز) دوم فاصله‌گذاری اجتماعی زمان بگذرد تا مطمئن شویم اقدامات پیشگیرانه‌ای که در این مرحله به موازات فاز دوم فاصله‌گذاری آغاز شده، تاثیرگذار بوده است.
وی اضافه کرد: بطور قطع رسیدن به این نقطه نیز با همکاری مردم محقق شده است و باید از زحمات مردم تشکر کرد ولی بدانیم که شرایط همچنان ناپایدار است و خانواده‌ها همچنان نیاز به مراقبت و انجام اقدامات پیشگیرانه دارند.
چنگیز تاکید کرد: افراد مُسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای به‌ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های نقص ایمنی، دیابت، فشار خون و سرطان، همچنین نیاز به ماندن در منزل و مراقبت‌های ویژه دارند.

تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به حدود پنج هزار نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیروزی الوحده با حضور نوراللهی