بلا و مصیبت در زندگی برای بیداری ما از خواب غفلت است/ گناه، نگاه به ارزش‌ها را جابجا می‌کند


 بلا و مصیبت در زندگی برای بیداری ما از خواب غفلت است/ گناه، نگاه به ارزش‌ها را جابجا می‌کند

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: بلا و مصیبت در زندگی برای بیداری ما از خواب غفلت است، امروز همه صاحبان ثروت و قدرت در مقابل ویروس کوچکی به نام کرونا اظهار عجر دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه پنج‌شنبه، ۲۹ فروردین ساعت ۱۲ شب به مناسبت ماه شعبان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری در قالب فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: امیرمومنان امام علی(ع) در دعای کمیل می‌فرمایند به رحمت خداوند امیدوار باشید.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر بلا و مصیبتی در زندگی ما می‌آید برای این است که ما از خواب غفلت بیدار شویم، امروز همه صاحبان ثروت و قدرت در مقابل ویروس کوچکی به نام کرونا اظهار عجر دارند. بنابراین به درگاه الهی تضرع و خشوع کنیم تا شامل رحمت ایشان شویم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به این فراز از دعای کمیل «إِلَهِی وَ رَبِّی مَنْ لِی غَیْرُکَ» و شباهت آن به مناجات شعبانیه، تصریح کرد: به درگاه الهی توبه کرده به گناهان خود و بزرگی و رحمت خداوند اعتراف کنیم زیرا هیچ مهربانی به مهربانی خداوند نمی‌رسد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید از گناهانی که ارزش‌ها را برای ما تغییر داده توبه کنیم، روزی حجاب ارزش بود امروز از نظر برخی بی‌حجابی ارزش پیدا کرده است، وقتی ارزشی مثل تلاش و مجاهدت به فرار از کار و جهاد تبدیل شود خطرناک است؛ گناه سبب می‌شود که نگاه به ارزش‌ها جابجا شود.

وی با بیان اینکه ماه شعبان و رجب ماه بخشش است که ما پاک و پاکیزه به ماه رمضان وارد شویم، ابراز کرد: مقابل بزرگی خداوند به کوچکی خود اعتراف کرده و گردن کلفتی نکنیم، سعی کنیم در این ایام تغییر رویه داده و از گناه دست بکشیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه ما انسان‌ها در ابتدا خاکی بی‌ارزش بودیم خداوند ما به بهترین شکل و قابلیت آفریده است، گفت: به خداوند روی آورده و برای پاک شدن خود از او طلب یاری کنیم، برای توبه از گناه باید از خداوند و اهل‌بیت(ع) کمک بگیریم.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشن کرد: در قدم بعدی توبه باید سعی کنیم آنچه از بین بردیم را جبران کنیم، اگر چنین کنیم خداوند ما را یاری می‌کند یکی از نام‌های خداوند «جبّار» یعنی جبران کننده است. برای اینکه خدا شما را بپذیرد باید واسطه ببرید و آن واسطه‌ها اهل بیت(ع) هستند.

پایان پیام/487

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده