پیرمرد گمشده در کوه‌های سمیرم هنوز پیدا نشده است


پیرمرد گمشده در کوه‌های سمیرم هنوز پیدا نشده است

اصفهان - ایرنا- پیرمردی که از پنج روز پیش در کوه‌های اطراف سمیرم گم شده، هنوز پیدا نشده است اما جست‌ و جو برای یافتن او ادامه دارد.

رییس جمعیت هلال‌احمر سمیرم روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امدادگران این جمعیت به همراه بومیان محلی، نیروهای بسیج و خانواده این فرد از ۲۷ فروردین، روزانه در حال گشت‌زنی در محل‌های احتمالی برای یافتن او هستند.

سیدنورمحمد موسوی با بیان‌اینکه جستجوگران هلال احمر و گروه "آنست" با دو قلاده سگ در حال تلاش برای یافتن نامبرده هستند، ادامه داد: کوهای منطقه "ایلاندره" در جنوب غرب سمیرم که احتمال می‌رفت فرد مفقود شده آنجا باشد، گشت‌زنی شده اما تاکنون اثری از وی یافته نشده است.

به گفته وی، گروه‌های مردمی و بسیجیان نیز در مناطق پیرامون ایلاندره و گردنه "پشته" در حال جستجو هستند و حتی آبگیرها و بندهای آبی موجود در این مناطق را برای یافتن فرد مزبور پیموده‌اند.

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم تصریح کرد: تصویر و مشخصات فرد گمشده توسط خانواده وی به کانال‌های خبری در فضای مجازی شهرستان و شهرستان‌های همجوار(استان چهارمحال و بختیاری) نیز ارسال شده تا در صورت مشاهده اثری از وی، به آنها اعلام شود.

خانواده وی نیز در تماس با خبرنگار ایرنا گفتند: نامبرده چند روز قبل از خانه خارج شده و هنوز برنگشته است. آنها می‌گویند وی هر سال در فصل بهار عازم کوه و دشت‌های اطراف می‌شده و با همه مناطق و کوه‌­های متعدد آشنایی خوبی داشته اما این بار گویا به تنهایی عازم کوه و بیابان شده و تاکنون بازنگشته است.

چند روز قبل نیز سه جوان دیگر که برای چیدن علف کوهی به منطقه "خرقه" در جنوب سمیرم رفته بوده و مسیر را گم کرده بودند با مشارکت گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر در ۲ مرحله پیدا شدند.

بهار هر سال، سمیرمی‌ها عازم کوه‌های این خطه کوهستانی می‌شوند تا علف‌ها و گیاهان خوراکی، دارویی و غذایی را برچینند که در مناطق مهم و ذخیره‌گاه‌های گیاهی همچون ونک، تنگ خشک، چالقفا یا ایلان دره با مسیرهای مسدود شده توسط اداره منابع طبیعی روبه‌رو می‌شوند.

رشته‌کوه دنا در جنوب سمیرم ۴۹ قله با ارتفاع بیش از چهار هزار متر دارد.

شهرستان سمیرم در حاشیه زاگرس مرکزی واقع شده و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ۱۶۵ کیلومتری شمال یاسوج و ۱۵۴ کیلومتری شرق شهرکرد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی