بیمارستان غرضی ملایر؛ پیروز در سنگر مقابله با کرونا


بیمارستان غرضی ملایر؛ پیروز در سنگر مقابله با کرونا

همدان- ایرنا- بدون شک در جبهه مبارزه‌ با کرونا، کادر درمان هر لحظه خالق صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری در عرصه خدمت‌ هستند، فرشتگان نجاتی که بیمارستان دکتر غرضی ملایر را در صدر مقابله با این ویروس قرار داده‌اند.

روزها و شب‌های زیادی است که در این راه پُرخطر، پنجه در پنجه کرونا افکنده‌اند و در سنگر دفاع از تندرستی برای هموطنان خود می‌جنگند، مجاهدتی جانانه از پزشکان، پرستاران و کادر درمان که هرگز از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

از ابتدای اسفند که پای این ویروس تازه به دوران رسیده به کشور باز شد، مدافعان سلامت ملایر در خط مقدم مبارزه با کرونا، دوشادوش مردم در این روزهای سخت با نجات جان مردم هر روز جلوه‌هایی از ایثار، فداکاری، جان‌فشانی و از خودگذشتگی را خلق می‌کنند، بدون آنکه خم به ابرو بیاورند و یا از دوری از خانواده گلایه کنند.

در این عرصه با مجاهدت ۲۵۰ نفر از کادر درمان بیمارستان دکتر غرضی شبانه‌روز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند تا هم‌صف کادر درمان کشور شده و با نجات جان هموطنان خود رویش مهربانی و ایثار را بار دیگر در سنگر سلامت ماندگار کنند.

به گفته رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر از ابتدای اسفند سال گذشته همزمان با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزی پزشکی غربالگری و تب‌سنجی بیماران در این بیمارستان آغاز شد.

بیمارستان غرضی ملایر؛ پیروز در سنگر مقابله با کرونا

غربالگری و تب‌سنجی ۲۰ هزار نفر در بیمارستان غرضی

محمدرضا توکلی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به غربالگری ۲۰ هزار بیمار ورودی به اورژانس و درمانگاه از ابتدای اسفند تا پایان فروردین اشاره کرد و افزود: تمامی این بیماران تب‌سنجی و در صورت موارد مشکوک به کرونا در بخش سلامت بیمارستان بستری شدند.

وی بیان کرد: در مدت این ۲ ماه بیش از ۱۴۰ بیمار مشکوک در بخش سلامت بستری شدند که ۱۲۰ نفر این بیماران بهبود یافته و مرخص شدند.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی ملایر گفت: در حال حاضر سه بیمار مبتلا به کرونا در بخش سلامت این بیمارستان بستری هستند که حال هر سه بیمار خوب است و بیمار بدحال در بخش کرونا نداریم.

دکتر توکلی ادامه داد: مشکل ما در اوایل مقابله با کرونا تامین دارو بود که با مدیریت خوب دکتر صفری مدیر درمان تامین اجتماعی همدان از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان و بازار تامین و با توزیع به موقع دارو مشکل حل شد.

به منظور مقابله با کرونا یک بخش ۳۰ تختخوابی با عنوان بخش سلامت به این امر اختصاص دادیم که چهار تخت آی.سی.یو و ۲ تخت ایزوله تنفسی در بخش اورژانس اختصاص داده شد.

وی درباره تامین وسایل حفاظت فردی برای کادر درمان بیمارستان نیز اظهار داشت: با توجه به تجربه خوب بیمارستان در مقابله با بیماری آنفلوآنزا و دپویی که از قبل داشتیم، در تامین وسایل حفاظت فردی کادر درمان در مدت ۱۰ روز نخست مقابله با کرونا مشکلی نداشتیم.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر ادامه داد: به منظور مقابله با کرونا یک بخش ۳۰ تختخوابی با عنوان بخش سلامت به این امر اختصاص دادیم که چهار تخت آی.سی.یو و ۲ تخت ایزوله تنفسی در بخش اورژانس اختصاص داده شد.

توکلی با بیان اینکه علاوه بر بخش کرونا، اورژانس و درمانگاه در این مدت برای سایر بیماران فعال بود گفت: یک بخش به صورت خاص برای بیماران غیر از کرونا و یک منطقه ایمن در اورژانس برای این بیماران در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به فعالیت مستمر بخش سی.سی.یو، خدمات اورژانس همچون خدمات قلب، جراحی و بخش اطفال بیان کرد: در بخش سرپایی بیمارستان نیز پزشک به صورت شبانه‌روزی در درمانگاه مستقر و داروخانه از هشت صبح تا ۲۰ شب هر روز به بیماران خدمات ارایه می‌داد.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر اظهار داشت: خدماتی که طبق پروتکل وزارت بهداشت و درمان ضروری بود، برای همه بیماران در این بیمارستان قابل انجام و در این مدت بخش زایشگاه و مامایی نیز فعال بود.

دکتر توکلی تاکید کرد: نیمی از بار درمان بیماران مبتلا به کرونا روی دوش بیمارستان غرضی و نیمی دیگر بر عهده بیمارستان امام حسین(ع) بود که با موفقیت از عهده این مسوولیت سنگین برآمدیم.

بیمارستان غرضی ملایر؛ پیروز در سنگر مقابله با کرونا

تجهیز بخش ۳۰ تختخوابی برای درمان بیماران کرونا

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در این مدت کادر درمان مصونیت لازم را از بیماری کرونا داشته باشند افزود: با این وجود ۲ نفر از کادر درمان ما به کرونا مبتلا شدند که با تجویز دارویی و قرنطینه خانگی حال آنها هم اکنون خوب است و تست‌های بعدی آنها منفی شده و به کار برگشته‌اند.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر گفت: همان احساس مسوولیتی که در بین کادر درمان این بیمارستان باید می‌بود، از ابتدا وجود داشت و تمامی همکاران ما جز افرادی که ریسک‌پذیری و ابتلا به بیماری را داشتند، پای کار بودند و به صورت چرخشی خدمات ارایه می‌دهند.

توکلی یادآور شد: حدود ۲۵۰ نفر از پرسنل کادر درمان در بخش‌های مختلف اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی.سی.یو و آی.سی.یو به صورت مستقیم در بخش درمان فعالیت می‌کنند و ۱۵۰ نیرو نیز به صورت غیرمستقیم در تدارکات و پشتیبانی مرتبط با بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شیب انتقال کرونا نزولی است و روند انتقال آن در این شهرستان کُند شده، اما این شرایط بدین معنی نیست که ویروس از بین رفته و انتقال آن تا ریشه‌کنی و یا کشف واکسن همچنان وجود دارد.

بیمارستان غرضی ملایر؛ پیروز در سنگر مقابله با کرونا

حدود ۲۵۰ نفر از پرسنل کادر درمان در بخش‌های مختلف اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی.سی.یو و آی.سی.یو به صورت مستقیم در بخش درمان فعالیت می‌کنند و ۱۵۰ نیرو نیز به صورت غیرمستقیم در تدارکات و پشتیبانی مرتبط با بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان در حال فعالیت هستند.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی ملایر با بیان اینکه پس از یک دوره کم و خاموش ویروس در فصل گرم سال، ممکن است ویروس کرونا دوباره در فصل سرد سال با یک بیماری همچون آنفلوآنزا فعال شود، در عین حال رعایت نکات بهداشتی، شستشوی دست، فاصله‌گذاری اجتماعی را از مهمترین نکات در مقابله با کرونا عنوان کرد.

دکتر توکلی گفت: با رعایت منظم این نکات می‌توانیم هم فعالیت اقتصادی و هم اجتماعی را انجام دهیم و از این امر غافل نشویم که ویروس کرونا همچنان وجود دارد و از طبیعت حذف نشده است.

وی افزود: اقدامات مراقبتی را تا پایان بیماری کرونا ادامه خواهیم داد و باید امیدوار باشیم که ویروس کرونا همانند مرس و سارس از طبیعت حذف شود.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌های مسوولان، مراقبت‌های مردم، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، خیران، اصناف و دیگر ارگان‌ها و همچنین کنترل و نظارت‌های ورودی‌های شهر، حجم شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در این شهرستان کم بود و گسترش زیادی نداشت.

توکلی گفت: با مدیریت خوب فرماندار ویژه ملایر یک کار تیمی خوب برای مقابله با کرونا انجام شد و با بسیج مردمی و خیران، کمک‌های خوبی به کادر درمان شد که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به وجود سیستم بهداشتی و درمانی خوب در ملایر بیان کرد: در کنار این ظرفیت‌های خوب، مردم نیز از زمان اطلاع‌رسانی شیوع ویروس کرونا، به عنوان یک بازوی قوی به ما کمک کردند تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.

بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی ملایر دارای ۱۶۰ تختخواب و بخش‌های مختلف اورژانس، داخلی، اطفال، قلب و عروق، نوزادان، جراحی زنان و زایمان، آی.سی.یو و سی.سی.یو، جراحی عمومی مردان و زنان، چشم، گوش و حلق و بینی، ارولوژی، ارتوپدی، زایشگاه و اتاق عمل است.

به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دوم اردیبهشت امسال ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق