وقتی داور فن لنگ بهادری را روی قهرمان المپیک ندید


وقتی داور فن لنگ بهادری را روی قهرمان المپیک ندید

تهران- ایرنا- پیشکسوت کشتی شهرستان قوچان گفت: پهلوان «قربان محمد بهادری» از لنگ‌کارهای قهار کشتی ایران بود اما داور امتیاز این فن در یکی از مسابقات حساس او با «امامعلی حبیبی» قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک را نداد.

زیباترین فن لنگ در کُشتی توسط «قربان‌محمد بهادری» روی «امامعلی حبیبی» قهرمان جهان و المپیک اجرا شد و زیبایی و تکنیک اجرای این فن توسط کُشتی‌گیر قوچانی در حدی بود که عکس آن برای سال‌ها «نشان فدراسیون کُشتی ایران» بود و حتی طرح آن هم بر روی مدال‌های قهرمانان حک شده است.

«ابراهیم آزمون» از پیشکسوتان کشتی با چوخه منطقه خراسان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عکس معروف فدراسیون کشتی از مبارزه حبیبی و بهادری، اظهار داشت: شهرستان قوچان و منطقه خراسان زادگاه پهلوانان بزرگی است که بیشتر آنان کشتی را از گود چوخه آغاز کردند. یکی از این پهلوانان «قربان‌محمد بهادری» بود که در ایران بسیاری از نامداران کشتی را با فنون زیبای کشتی چوخه خاک کرد. او مانند پهلوان «احمد وفادار» از طریق «ابوالقاسم سَخدری» به کشتی ایران معرفی شد. وی همزمان با کشتی به کار کشاورزی پرداخت و در اداره آموزش و پرورش قوچان نیز خدمت کرد.

او با بیان اینکه بسیاری از کشتی‌گیران این شهرستان شاگرد بهادری بودند عنوان کرد: پهلوان بهادری در مبارزه نترس بود و ترس را عامل اصلی برتری رقیب می‌دانست. او گفت باید در میدان مبارزه شجاع بود. با بزرگان کشتی ایران مانند «محمد علی فردین» و «امامعلی حبیبی» نیز مبارزه کرد و فنون زیبایش هنوز در خاطر پیشکسوتان است.

آزمون در توضیح تصویر بیاد ماندنی فن بهادر در مبارزه با حبیبی تصریح کرد: بهادری و حبیبی ۲ مبارزه با هم داشتند که در یکی از این مبارزات بهادری فن زیبای لنگ را بر روی حبیبی اجرا و شانه او را به تشک دوخت اما این فن از دید داور دور ماند و حبیبی نیز از چنگ بهادری دَر رفت. در ادامه کشتی، حبیبی با استفاده از فن یک دست و یک پا که در آن متخصص بود توانست بهادری را زمین‌گیر کند. حبیبی با این فن قهرمانی جهان و المپیک را کسب کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند