اقدامات جهادی خواهران طلبه استان تهران در مقابله با ویروس کرونا


اقدامات جهادی خواهران طلبه استان تهران در مقابله با ویروس کرونا

حجت‌الاسلام کبیران با تشریح اقدامات خواهران طلبه استان تهران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: تهیه و بسته‌بندی کمک‌های معیشتی، مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند در محدوده مدارس علمیه، ازجمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین کبیریان» امروز (چهارشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) در نشست خبری تشریح جزئیات فعالیت های جهادی حوزه علمیه خواهران استان تهران و بانوان طلبه جهادگر در مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از همان روزهای آغازین شیوع کرونا ۳۸۰ طلبه خواهر به خدمات رسانی در این زمینه پرداختند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران افزود:‌ تا امروز ۳۶ نفر از خواهران طلبه در شیفت‌های مختلف با حضور در آرامستان‌ها و بهشت زهرا(س) به تغسیل و تکفین اموات کرونایی پرداختند که این روند ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان درباره اقدامات دیگر طلاب خواهر، بیان کرد:‌ ۵۵ نفر از خواهران طلبه با حضور در بیمارستان‌ها کنار کادر درمانی افزون بر کمک به آنها با رسیدگی به بیماران کرونایی سبب روحیه بخشی به آنها شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران با اشاره به فعالیت خواهران طلبه در مقابله با کرونا در فضای مجازی، ابراز کرد: تهیه محتوا با عناوین اخلاقی، علمی، بهداشتی، مطالب امیدبخش در قالب مستندهای رسانه‌ای، کلیپ، محتوای چندرسانه‌ای از جمله اقدمات خواهران در فضای مجازی بوده است که در این زمینه حدود 100 طلبه مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در تولید ماسک، دست‌کش، گان و شیلد طلاب خواهر فعالیت بسیار چشمگیری داشتند، گفت:‌ در این زمینه از همان روز اول بسیاری از مدارس ما و منازل طلاب خواهر به کارگاه تولیدی این اقلام تبدیل شد تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار از این اقلام تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت طلاب خواهر تهیه و بسته‌بندی کمک‌های معیشتی، مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند در محدوده مدارس علمیه بود، ابراز کرد:‌ در این زمینه ۶۰۰ نفر از طلاب خواهر فعالیت دارند که بیش از ۵۰ هزار بسته تا الان تولید و توزیع کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران با اشاره به بخش دیگری از فعالیت بسیار لازم و ضروری خواهران طلاب بیان کرد:‌ ۶۰ نفر از خواهران طلبه با ارائه مشاوره حضوری و غیر حضوری اقدام به کاهش اضطراب و نگرانی برخی از خانواده‌ها در مواجهه با ویروس کرونا داشتند.

وی درباره اقدامات مرکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در این مراکز نیز طلاب خواهر با کمک مومنانه به تولید و توزیع ماسک، بسته‌های معیشتی، قربانی مشغول هستد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه خواهران طلبه در طرح غربالگری نیز فعالیت خوبی داشتند، اظهار کرد: همچنین مستند خاطرات یکی از جهادگران سلامت توسط طلاب جمع‌آوری و به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شده که برای تبلیغ در فضای بین المللی منتشر می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران با بیان این که از دیگر اقدامات خواهران طلاب توزیع بسته‌های متبرک رضوی بین بیماران و کادر درمانی بوده است، گفت: تا امروز ۵۰ هزار بسته تهیه و توزیع شده است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج