واگذاری زمین در مناطق تحت مدیریت محیط زیست ممنوع است


واگذاری زمین در مناطق تحت مدیریت محیط زیست ممنوع است

کرمانشاه- ایرنا- معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، هرگونه واگذاری اراضی در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان را ممنوع اعلام کرد.

فرحناز اقبالی روز جمعه در گفت و گو ایرنا با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تابع قوانین و مقررات ویژه ای است، افزود: احداث اقامتگاه های بوم گردی و موضوعات مرتبط صرفاً با اخذ مجوزهای لازم از سازمان متبوع و با شرایط خاص طرح های گلگشت و اکولاژ امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه مجوزی به منظور ایجاد طرح های مذکور از سوی این اداره کل صادر نشده و هر گونه اقدامی در خصوص احداث طرح های فوق بدون اطلاع این اداره کل ممنوع است.

اقبالی در ادامه تصریح کرد: چنانچه سرمایه گذاری قصد اقدام در این زمینه را داشته باشد ضمن مراجعه به این اداره کل و طی مراحل اداری و قانونی، پس از بررسی طرح ایشان، در صورت رعایت ضوابط حاکم بر مناطق یاد شده، مجوز نهایی پس از تأیید معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان متبوع توسط این اداره کل صادر خواهد شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان گفت: مطابق ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هرگونه واگذاری اراضی در مناطق چهارگانه تحت اختیار سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع می باشد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

سه منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است، وجود دارد.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج و در مجموع چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار در استان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !