جابه جایی 6 میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی فروردین ماه


مدیر حمل ونقل سازمان راهداری گفت: در فروردین ماه 6 میلیون تن کالای اساسی در بنادر جابجا شده که رشد چشمگیری داشته است.

جابه جایی 6 میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی فروردین ماهغلام حسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بندر امام خمینی به عنوان هاب بندری برای حمل کالا‌های اساسی به شمار می‌رود افزود: در ماه فروردین بندر امام خمینی، بندر شهید رجایی، بندر چابهار، بندر بوشهر، بندر امیرآباد، بندر خرمشهر، بندر فریدونکنار فعال بودند و در بین این بنادر بندر امام خمینی رتبه اول و بندر چابهار رتبه دوم را در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کسب کرده اند.

او توضیح داد: در اسفند سال‌های گذشته خروج کالا از بنادر به دلیل آنکه در ایام نوروز بنادر تعطیل می‌شوند کاهش می‌یافت، اما امسال با توجه به شرایط خاص کشور از اسفند ماه تا پایان فروردین ماه حمل کالا‌های اساسی به صورت مرتب انجام می‌شد به طوری که میزان تخلیه و بارگیری در بندر امام در مقایسه با سایر بنادر بسیار بیشتر شده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری یادآور شد: ۱۵۰۰ کامیون حامل کالا‌های اساسی از بنادر کشور خارج شدند و در این زمینه وزارت صمت و همچنین وزارت راه و شهرسازی در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی همکاری‌های مناسبی داشتند.

او با اشاره به اینکه تخلیه کلیه کالا‌ها از کشتی‌ها به صورت مستقیم به داخل کامیون‌ها انجام می‌شد اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت تمامی بار‌ها در زمان مقرر در استان‌های مختلف توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه تا ۳۰ فروردین ۶ میلیون تن کالای اساسی جابجا شده است ادامه داد: این میزان حمل کالای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بسیار زیادی داشته به طوری که از ابتدای فروردین تا ۳۱ فروردین ۹۸، تنها ۵ میلیون تن کالای اساسی جابه جا شده است.

دغاغله با اشاره به اینکه از بندر امام خمینی به عنوان بندر هاب کشوری در رابطه با کالا‌های اساسی به شمار می‌رود گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد کالا‌های اساسی در گذشته از بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری می‌شد، اما طبق دستور وزیر راه و شهرسازی در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های تمامی بنادر و همچنین افزایش بهره‌وری آن‌ها امسال از ظرفیت‌های سایر بنادر هم استفاده کردیم.

او اضافه کرد: اما با این وجود سهم بندر امام خمینی در رابطه با حمل کالای اساسی ۵۵ درصد بوده و بندر چابهار هم در مقایسه با سایر بنادر توانست در رابطه با حمل کالای اساسی رتبه دوم را کسب کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی