حذف فایل‌ها و کرش کردن کامپیوتر در آپدیت جدید ویندوز 10


حذف فایل‌ها و کرش کردن کامپیوتر در آپدیت جدید ویندوز 10
جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ – Windows 10 مشکلات زیادی مثل حذف فایل های ذخیره شده و از کار افتادن کامپیوتر کاربران را بوجود آورده است.

حدود ده روز پیش مایکروسافت (Microsoft) آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را برای کاربران ارائه کرد که تحت عنوان نسخه ی windows 10 KB4549951 شناخته می شود. این آپدیت از آن هنگام تا به حال مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است و بر اساس ده ها گزارش، نصب این به روزرسانی ویندوز سبب کرش کردن کامپیوترها و از کار افتادن سیستم های کاربران بطور متوالی شده است. ولی از این هم بدتر این است که جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ سبب حذف یکسری از فایل ها از روی هارد درایو می شود و این مشکلی است که بسیاری از کاربران با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

حذف فایل‌ها و کرش کردن کامپیوتر در آپدیت جدید ویندوز 10

ابتدای هفته ی قبل نیز تعدادی از کاربران گزارش دادند که با نصب این به روزرسانی صفحه آبی مرگ برای آن ها به نمایش درآمده است. در بخش پرسش و پاسخ وب سایت شرکت مایکروسافت (Microsoft Corporation) نیز تعداد زیادی از کاربران از مشکلاتی که این به آپدیت ویندوز ده برایشان بوجود آورده است، خشمگین هستند و نظرات نشان می هد این آپدیت ابداً نتوانسته است آن ها را راضی کند.

پرتکرارترین ارورهای گزارش شده در آپدیت جدید ویندوز ۱۰

حذف فایل‌ها و کرش کردن کامپیوتر در آپدیت جدید ویندوز 10

البته در گزارش های رسمی مایکروسافت هیچ مشکل خاصی برای این به روزرسانی درج نشده و تنها عدم سازگاری با بعضی از زبان های آسیایی در لیست مشکلات این نسخه دیده می شود. کاربران ولی نظر دیگری دارند و پیام های ارور متعددی را دریافت کرده اند که بعضی از مهم ترین آن ها در لیست زیر موجود است:

– PAGE_ FAULT_ IN_ NONPAGED_ AREA

– CRITICAL_ PROCESS_ DIED

– ACPI_ BIOS_ ERROR

– INACCESSIBLE BOOT DEVICE

– MEMORY_ MANAGEMENT

– DPC_ WATCHDOG_ VIOLATION

– Portcls.sys

– ۰x8007000d

– ۰x800f081f

– ۰x80073701

– Bluetooth connection failed

– Wi- fi connection failed

– System performance reduction

تا اطلاع ثانوی جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ را نصب نکنید

بنابراین درصورتی که نمی خواهید با این مشکلات روبرو شوید، بهتر است که هر چه سریعتر نسبت به حذف این آپدیت از روی سیستم خود اقدام کنید. درصورتی که هم این به روزرسانی را نصب نکرده اید، بهترین کار این است که تا عرضه آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ منتظر بمانید تا این مشکلات گزارش شده برطرف شود.

برای آن دسته از کاربرانی که بسته ی به روزرسانی جدید را دانلود کردند و می خواهند به نسخه قبلی سیستم عامل خود برگردند، روش کار این است که هنگام ریستارت کردن می بایست دکمه شیفت را نگه دارند. سپس پس از گذشت از منوی بوت لازم است وارد مسیر Troubleshoot –> Advanced Options –> Startup settings شوید و مجددا سیستم را ریستارت کنید تا در حالت سیف مود وارد شوید و در اینجا قادر خواهید بود با وارد شدن به کنترل پنل این بسته ی به روزرسانی را حذف نمایید. گزارش های تکمیلی به محض دریافت راه حل از طرف مایکروسافت منتشر خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت کوین و 5 ارز دیجیتال مهم، امروز 19 اردیبهشت 1403