توصیفات واعظی، آملی لاریجانی و سرلشکر باقری از مشی و شخصیت آیت‌الله امینی


توصیفات واعظی، آملی لاریجانی و سرلشکر باقری از مشی و شخصیت آیت‌الله امینی

محمود واعظی، آیت‌الله آملی لاریجانی و سرلشکر محمد باقری در گذشت آیت الله امینی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پیامی، درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت. متن این پیام تسلیت به این شرح است:

بسمه‌تعالی
انا لله و انا علیه راجعون

درگذشت عالم وارسته و مجاهد نستوه، حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی، موجب تأسف و اندوه فراوان گردید. ایشان تمام عمر پربرکت خود را صرف دفاع از آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و آرمان‌های امام(ره) کرد و از یاوران صدیق و ثابت‌قدم امام و رهبری بود. اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده گرامی و همه بازماندگان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات را از خداوند گرامی مسئلت می‌کنم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت

همچنین آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

بنابر گزارش مهر، متن پیام آیت‌الله آملی لاریجانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لایسدّها شیء

خبر ارتحال عالم وارسته و اخلاقی والامقام حضرت آیت‌الله آقای حاج ابراهیم امینی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تاسف اینجانب گردید.

عالم جلیل القدر مرحوم آیت‌الله آقای حاج ابراهیم امینی از بدو شروع نهضت از همراهان امام راحل (ره) و یاران با وفای رهبر عظیم الشان بوده و در کنار فعالیت‌های علمی، فقهی و پژوهشی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع تشخیص مصلحت نظام، منشاء خدمات ارزنده‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع معظم و همه شاگردان و ارادتمندان بویژه بیت محترم ایشان تسلیت می‌گویم و ضمن طلب علو درجات و آرزوی رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید، برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

توصیفات واعظی، آملی لاریجانی و سرلشکر باقری از مشی و شخصیت آیت‌الله امینی

تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت آیت‌الله امینی

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله «ابراهیم امینی» عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفت.

بنابر گزارش مهر، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم فرزانه، فقیه ارجمند و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی (رضوان‌الله تعالی‌علیه) نماینده معزز مردم تهران در مجلس خبرگان، از یاران صدیق امام (ره) و رهبری و شخصیت‌های گرانقدر حوزه‌های علمیه، موجب تأسف و تأثر شد.

این عالم ربانی یکی از عالمان توانمند در صحنه مبارزات انقلاب اسلامی و ایفاگر نقش‌های موثر در همراهی با معمار کبیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم پلید پهلوی بود که همواره حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و نظام را در اندیشه و عمل مجاهدانه و خالصانه خود جست‌وجو می‌کرد.

بی شک همت و کوشش مستمر این چهره خدوم در گسترش علوم و معارف اسلامی، ترویج شعائر اهل بیت علیهم‌السلام و بسط فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی و نیز خدمات ارزشمند در سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، حوزه و دانشگاه ماندگار و راهگشای شیفتگان خدمت به اسلام عزیز و خیمه ولایت خواهد بود.

این مصیبت عظمی را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت معزز، خانواده مکرم ایشان، تسلیت عرض نموده و برای آن عالم ربانی و برجسته از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان ارجمند صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسألت می‌کنم.

توصیفات واعظی، آملی لاریجانی و سرلشکر باقری از مشی و شخصیت آیت‌الله امینی

۲۷۲۱۵

کد خبر 1380842

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟