از این نشست نترسید


از این  نشست  نترسید

طی روزهای اخیر نشستی در پیاده راه تقاطع غیرهمسطح شهید امیری(تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و بلوار میرزای شیرازی اراک) ایجاد شده که نگرانی‌های بسیاری را در بین اهالی این منطقه ایجاد کرده است. عابران نگرانند که مبادا پل دچار آسیب جدی شود و نگرانی برخی افراد به حدی است که از تردد زیر پل پرهیز می‌کنند.

این تقاطع در ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۹۴ با حضور استاندار وقت و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صرف اعتباری بالغ بر۲۷۵ میلیارد ریال ظرف مدت ۲۰ ماه توسط قرارگاه خاتم الانبیا با هدف کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک در خیابان امام خمینی(ره) ساخته شد و به بهره برداری رسید.

امروز که ۴۹ ماه از فعالیت این پل می گذرد، در قسمتی از پیاده راه آن در نزدیکی یکی از پایه ها، شاهد نشست هستیم که نگرانی عابران را به همراه داشته است.

حدود یک ماه از مشاهده این نشست می گذرد، اما بدنبال بروز این نگرانی ها در فضای مجازی، روز گذشته شهرداری اراک در اطراف محوطه شکست، نوارکشی انجام داد تا عابران از این محل تردد نداشته باشند و به گفته معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک روز گذشته از این محل بازدید شده است.

محمدرضا خسروی در خصوص این نشست به ایسنا گفت: برخلاف برخی موارد عنوان شده در فضای مجازی که حاصل نبود آگاهی کامل است، پل هیچ نشستی نکرده و آسیبی هم نخواهد دید چراکه ۱۰ تا ۱۵ متر فونداسیون داخل لایه های زیرزمینی رفته و سازه پل دچار هیچ مشکلی نشده است.

وی افزود: آنچه اتفاق افتاده است نشست پیاده راه کنار پل است که با بررسی و بازدید صورت گرفته در روز گذشته به نظر می رسد ناشی از شکست لوله فشار قوی آب عبوری از این منطقه یا لوله فاضلاب بوده است و با نشت آب این شکست آسفالت و نشست رخ داده است.

خسروی با تاکید بر اینکه سازه و دیواره پل هیچ آسیبی ندیده است، گفت: نگرانی برای تردد عابران و خودروها بر روی پل وجود ندارد و نوارکشی صورت گرفته صرفا برای این است که عابران از این محدوده تردد نداشته باشند تا پس از بررسی دقیق علت اصلی این نشست کار اصلاحی صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری