قدردانی مسجدی‌های برزیل از کادر درمان


قدردانی مسجدی‌های برزیل از کادر درمان

با آغاز ماه مبارک رمضان، مسجد «عمر بن خطاب» در برزیل با گذاشتن تصاویر پزشکان بر گنبد این مسجد از کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا، قدردانی کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «استپ نیوز»، یکی از برجسته ترین کارهای اسلامی در این روزها تشکر از پزشکان و کادر درمان است که در سطح جهان به آنان لقب «ارتش سفید» داده اند.

در همین راستا، با آغاز ماه مبارک رمضان، مسجد «عمربن خطاب» در ایالت «پارانا» جنوب برزیل در اقدامی زیبا، از کادر پزشکی به دلیل تلاش برای مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد.

این مسجد به جای تزیین مسجد در ماه مبارک رمضان، بر گنبد این مسجد تصاویر پزشکان را به نمایش گذاشته است تا به نوعی از کادر درمان تشکر کند.

مسجد عمر بن خطاب در ایالت پارانا برزیل در مرز با آرژانتین و پاراگوئه قرار دارد و در مساحت 600 متر مربع در سال 1981 میلادی بنا شده است و پس از دو سال تلاش برای ساخت آن، افتتاح شده است.

این مسجد برای 400 نمازگزار ظرفیت دارد و به عنوان مرکزی برای انجام کارهای خیر، تبلیغات و معرفی دین اسلام به شمار می رود. در این مسجد زبان عربی و برخی روش های دینی نیز تدریس می شود.

این مسجد به دلیل مناره های بلند و گنبدهایش به عنوان قطب گردشگری برای مسلمانان و غیرمسلمانان در برزیل محسوب می شود.

این مسجد، نخستین مسجد در تاریخ المپیاد است که از مشعل المپیک در سال 2016 میلادی استقبال کرد و کسانی که بازی های المپیاد را دنبال می کردند از زیبایی این مسجد به وجد آمدند.

گفتنی است، تاکنون در برزیل، 51 هزار و 73 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و 407 نفر جان خود را از دست داده اند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند